Článek
Bullitův případ
Ano, nezáživnou detektivku Steve McQueena nejde vynechat. V rámci žánru najdete i lepší filmy, ale takto dobrá honička je výjimečná. Ovšem Mustang se právě díky Bullitovi stal ikonou. Zákazníci chodili k dealerům a žadonili o fastbacky (ačkoliv klasický hardtop je vlastně lepší) ve stejně zelené barvě a ideálně na kolech American Racing TorqThrust. Ford nakonec vyráběl i speciální edice a vlastně je na základě aktuálních generací dělá dodnes, takovou ikonou se Bullitův Mustang stal.
60 sekund (Remake)
Možná si řeknete, že remake je blbost. Původní film má delší honičku. Nebo spíš honičku tam doplňuje tak 15 minut děje. Což je sice super, ale v tomhle žebříčku jde o něco jiného, a sice o ikoničnost Mustangu hlavního hrdiny. A v tom vede Mustang GT500 s bodykitem od Steva Standforda z novodobého remaku. Já bych si do garáže raději postavil cokoliv původnějšího, ale tenhle bodykit na tomhle autě v tomhle filmu udělal autaře z mnoha lidí. Je to trochu jak s filmovou sérií Rychle a zběsile, ale novodobá Eleanor je zkrátka hodně velká ikona.
Rally smrti
Je vlastně jedno, který ze tří filmů této trilogie zvolíte. Ve všech pokračováních se prohání brutálně přestavěný Mustang GT páté generace s plnotučným osmiválcem. Pokud ale zvolíte dějové pořadí 2-3-1, tak si necháte skvělého Jasona Stathama na konec a pro změnu si v prvním snímku vychutnáte Mustang GT500 SVT, který je prý „příliš žlutý“. Pak už si ale hlavní roli bere ono opancéřované monstrum s kulometem, ve kterém se pilot Frankenstein postupně prostřílí až ke svobodě. Zdatně mu přitom sekundují podobně postapokalipticky upravené káry – Dodge Ram, Porsche 911, dva Buicky Riviera, BMW E32, Jaguar XJS, Chrysler 300C a Pontiac Firebird. Jen druhý díl je odbočkou k pouštím závodům Baja a terénním buggynám.
Gone in 60 seconds (originál)
Ano, původní Eleanor je tu taky. Prostě jí nemůžu vynechat ve výběru TOP5, protože je vážně top. Děj filmu… No dobrá, film má hoďku a půl, 45 minut trvá jedna honička, takže moc děje se sem nevešlo. Ale pointa je stejná, jako v remaku – ukrást 50 aut. Hlavním autem je Mustang Fastback 73… Tedy vlastně je to reálně ročník 71, ale pro film maskovaný na rok 73. A v tomhle filmu alespoň vidíte tu smůlu, která krádež Eleanory provází – V té první někdo sedí, majitel druhé je sleduje, tak jí raději vrátí, třetí nepojištěnou vrátí, protože kradou jen pojištěné, aby na to majitelé nedoplatili. Na čtvrtou už policisté čekají, takže následuje ona epická honička, kdy je auto značně poškozeno. A tak jej musí… ne! Víte co, nebudu vám spojlovat, pusťte si to sami. Každopádně ale potřebují pátou, aby zakázku dokončili.
Need for Speed
Vlastně to byla ptákovina. Děj byl předvídatelný a na autech ve filmu bylo bolestně vidět, že jde o repliky. Ale Mustang byl podstatou zápletky téhle, no, dejme tomu komedie. Šlo o upravený exemplář z roku 2014, o kterém se pořád tvrdí, že to je GT500, nebo dokonce ještě SVT. Auto opravdu vzniklo ve spolupráci mezi Fordem a Carollem Shelby. Jenže pro účely filmu se použila replika. Dokonce pod kapotou byl motor Chevrolet LS3 V8. Tedy, budu spravedlivý, filmaři měli k dispozici i dva pravé Mustangy GT500, ale ty neměly být poškozeny. Vůbec ale filmový Mustang vypadá jak nějaký bastard, předek podle roku 2013, zadek připomíná spíš modelový rok 2015.
Bonus: Rychle a zběsile – Tokijská jízda
Ano, je tu taky, ale jen jako bonus. Protože s Mustangem toho vlastně moc společného nemá kromě krásné zelené kastle fastback se dvěma bílými pruhy. Inspirace Bullitem je jasná, ale jinak je auto plně přizpůsobeno do tuningového duchu filmu plného přehnaně ospojlerovaných Nissanů a Mazd. A právě motor Nissan je pod kapotou, v rámci zamotaného děje se totiž do Mustangu musí nastěhovat slavný motor RB26DETT, který se tradičně montoval do Skylinu GT-R, ale na začátku filmu byl v upravené Silvii S14. Mustang dostane ve finálové jízdě dost zabrat, ale nakonec s mnoha šrámy do cíle dojede, což se o soupeři v typu 350Z říct nedá. Nevím ale, jestli tohle auto vezmou fanoušci na milost, ať už jde o fanoušky Mustangu, nebo Skylinu.