Článek
Alfa Romeo Spider
Kdyby vás zarazilo pořadí, tak jsem auta seřadil abecedně. Už tak bylo těžké, vybrat jen pět. Jako první tedy vyhrála Alfa Romeo, kde je asi nejkrásnějším modelem Spider. A to hlavně úplně první verze přezdívaná podle zadní partie Osso di Sepio (sépiová kost). Pokud se vám nelíbí, pusťte si párkrát film Absolvent. Pininfarina pracoval i na dalších verzích včetně dříve nepopulárního gumáku nebo moderních verzí odvozených z kupé GTV a Brera.
Ferrari 458 Italia
Nabízela by se spousta ikonických Ferrari, kterým tenhle italský mistr vtiskl tvar. Jenže uhlazenost a elegance spolu s dynamikou se podle mého názoru nejlépe sešly v kupé 458. To není prvoplánově hezké, jako třeba model 360, ale ani přizpůsobené maximálně aerodynamice jako LaFerrari. Ve všech ohledech jako by zůstalo trochu uprostřed, což z něj nakonec udělalo jedno z nejhezčích Ferrari vůbec. Ani nástupce 488 GTB už tak dobře nevypadá.
Fiat 124 Spider
Opět se vrátím do minulosti, protože kouzlu italského roadsteru jsem propadl. Měl jsem loni možnost otestovat obě verze a pochopitelně u mne vyhrává ta původní. Ty křivky jsou naprosto dokonalé a tenhle Fiat vypadá dobře snad ze všech úhlů. Není divu, že když Fiat jeho výrobu ukončil, Pininfarina v ní pokračoval ještě několik let. Američané se totiž po tomhle krasavci mohli utlouct.
Maserati Quattroporte
Ano, tohle auto vypadalo vždycky výjimečně, ostatně připomeňme si v našem starším testu třetí generaci. Ještě hezčí je ale ta pátá z roku 2003. Její velká maska a svalnaté boky z ní dělaly jednu z nejkrásnějších limuzín na dobovém trhu. Vlastně to bylo poprvé, kdy se mi limuzína začala doopravdy líbit. A ono mne to doteď neopustilo, pořád jde o jednu z nejkrásnějších limuzín na světě.
Peugeot 406 Coupé
Konečně opustíme Itálii a skončíme v sousedním státě. Pro francouzský Peugeot totiž Pininfarina také navrhnul spoustu aut, suverénně nejkrásnější je ovšem dvoudveřové kupé odvozené od obyčejného sedanu 406. Ten byl pohledný i ve své obyčejné verzi, někomu vyhovoval před, mně až po faceliftu s černou masku bez příček, delšími předními a proužkem dělenými zadními světly. Kupé bylo ale ještě hezčí a vlastně úplně bez masky. Navíc mohlo mít pod kapotou i šestiválec, což nebylo špatné. Nástupnické 407 Coupé vedle něj vypadá jako obluda s tou velkou tlamou. Doufáme, že to příště Peugeot opět nechá na Pininfarinovi, pokud ovšem nějaké příště ještě bude.