Hlavní obsah

Pět levných roadsterů prestižních značek

Foto: Archiv Garáž.cz

Těšíte se na léto? My ano. Já totiž pořád trpím fixní ideou, že v mé garáži bude nějaký roadster. Chcete taky nějaký? Ale co když nechcete z nějakého důvodu MX-5, ale něco víc prestižního? Tady je náš výběr.

Článek

Minule jsme lovili spíše podle ceny, ale ta někoho nezajímá. Co když chcete raději nějakou tu prestižní značku?

Mercedes-Benz SLK

Foto: Archiv Garáž.cz

Na tuhle myšlenku mě vlastně přivedl jeden můj známý, kterému se SLK líbí. A jemu jeho nedostatky nevadí, takže jej neodsuzujte. A SLK opravdu nějaké chyby má, alespoň v očích petrolheadů. Neřídí se totiž zrovna jako Lotus a většinou má v sobě old-schoolový automat a absolutně nekomunikativní řízení. Nabídka čtyřválců také nebyla poutavá, ale když byl bok auta zdoben nápisem Kompressor, už by vás to lákat mohlo. Jistě, nikdy to nebude chirurgicky přesná hračka, ale svoje kouzlo má.

BMW Z3

Foto: Archiv Garáž.cz

Kde je Mercedes, tam musí být BMW, to je prostě nezpochybnitelný fakt. Ty automobilky si jdou po krku v každém segmentu a ani roadstery nejsou výjimkou. Proti SLK tak bude v bazarovém výběru vždy postávat Z3. A ne, bohužel to nebude v úžasné M verzi (dělalo se i jako kupé) s šestiválcem S54. Já teď mám na mysli obyčejné budgetové Z3, které může být vaším splněným snem o větru ve vlasech. Když vynecháte čtyřválce, můžete ho mít s šestiválcem 2,0 nebo 2,8 litru. A stále je to cool auto z bondovky Golden Eye, byť na výbavu od Q si musíte nechat zajít chuť. V létě vás ale i tak bude bavit.

Alfa Romeo Spider

Foto: Archiv Garáž.cz

Slavné jméno Pininfarina zdobí charismatický dvoumístný roadster z poloviny devadesátých let. Ano, zdobí i všechny 4 předchozí verze, které vycházely z původní Osso di Sepio z 60. let. Pátá generace už ale vycházela z elegantního moderního kupé GTV a vypadá dodnes fantasticky. Pod kapotou můžete mít legendární vidlicový šestiválec Busso, ale také příjemně točivý dvoulitr Twin Spark. Ani jedno není vlastně špatná volba.

Audi TT

Foto: Archiv Garáž.cz

Je mu skoro dvacet let a přitom pořád vypadá cool. Navíc je na svém cenovém dně a s osmnáctistovkou o výkonu 225 koní není ani pomalé. Stovku zvládne za 6,7 sekundy, dámy a pánové, kdo z vás to má. I buldozer Jyrka by se určitě rád projel. Navíc by mu možná interiér prémiovky připomínal botičky od Diora. Audi TT Roadster je zajímavá volba.

Toyota MR2

Foto: Archiv Garáž.cz

Toyota MR2 obvykle není ani tak roadster, jako spíš targa. Takto byla pojatá první i druhá generace. Až ta třetí byla řešena jako roadster. Přesto tradice větru ve vlasech k Toyotě patří. Nejlepší motorizací poměrně ošklivé nejmladší generace byla osmnáctistovka s výkonem 140 koní. Na stovku to roadster zvládnul za 8 sekund. Škoda jen, že Toyota nenabídla 190 koňový motor z Corolly a Celicy. A také zavazadel si v téhle malé Toyotě moc nepřevezete, její klady jsou prostě jinde.

Načítám