Článek
Miami Vice
Byla osmdesátá léta, frčela trvalá, pastelově barevné obleky a elektronická hudba. Mimochodem seriál Miami Vice měl úžasný soundtrack, který vytvořil skladatel českého původu Jan Hammer. Hlavním hrdinou ale pro mne bylo bílé Ferrari Testarossa, kterým jezdil detektiv Sony Crockett. Ten původně řídil kabriolet Ferrari 365 Daytona, který ovšem postavili jen jako repliku na podvozku Corvetty. Když to Enzo zjistil, nabídl filmařům pravé Ferrari pod podmínkou, že tohohle bastarda velmi názorně zlikvidují. Když Daytona vyletěla do vzduchu, dostal Sony novou bílou Testarossu a vytvořil ikonu. Tak silnou, že i Leo DiCaprio ve Vlkovi z Wall Street měl bílou Testarossu právě kvůli tomuto seriálu.
Magnum
Tom Selleck měl v osmdesátých letech velké charisma, velkou bouchačku a velký knír. V seriálu Magnum pracoval jako soukromý detektiv a ochránce slabších pro milionáře Higginse. A aby mohl dobře reprezentovat, proháněl se po Havaji ve Ferrari 308 GTS s registračkou Robin1. Možná právě kvůli tomu je 308 jedno z mých nejoblíbenějších Ferrari vůbec.
Mizerové 2
Dvojice policistů v USA měla zase jednou velký styl, když svou službu plnila ve dvanáctiválcovém kupé Ferrari. A opět se děj odehrával v Miami, jako kdyby floridská metropole byla dvanáctiválcům z Itálie souzená. Jenže který, to je trochu těžké říct. Film se tváří tak, že Will Smith a Martin Lawrence jezdí v kupé 575M Maranello. Ale když jsou scény pro auto nebezpečnější, jako mávnutím kouzelného proutku se změní na 550 Maranello. Ale podobné změny jsou v nebezpečných scénách běžnou praxí, pozornému divákovi však neujdou.
Gumball rally
Slavný Gumball race se jezdí dodnes různě po světě. Ale jeho původ sahá k ilegálnímu závodu napříč USA z jednoho pobřeží k druhému. A právě o takovém závodě pojednává povedený film Gumball rally. Účastníci odstartují s auty Camaro, Corvette C3, policejní Dodge Polara, dodávka Chevy s obří nádrží, motorka Kawasaki, Mercedes-Benz 300SL, Porsche 911 Targa, Jaguar XK-E (i když ten vlastně neodstartuje) a Rolls-Royce Silver Shadow. Hlavní souboj ale svádí svalnatá AC Cobra a Ferrari Daytona s italským řidičem. Film je to americký, takže vám může být už teď jasné, kdo vyhraje. Záběrů na krásnou Daytonu roadster je tu i tak dost.
Stritrejsery
Snad ani nezkoušejte tenhle ruský film hledat podle originálního názvu, ale klidně podle české distribuce „Na plný plyn“. Stručně v něm jde o to, že Stěpa po vojně maká u táty v dílně, kam jezdí hezká holka s Celicou, která je pouliční závodnice. Stěpovi se líbí, dokonce kvůli ní postaví vytuněnou Pabědu Cabrio, ale ona radši chodí s šéfem party, který ilegální závody pořádá. Její otec je přitom policejní důstojník, který po závodnících jde. Pak se to celé zamotá, kradou se tam náklaďáky jak v Rychle a zběsile, Stěpa někomu rozmlátí Imprezu a pak mu dluží nadupanou káru a fůra dalších kravin k tomu. Je to prostě splácanina, jak se na ruský film sluší. Ale Ferrari tam je, konkrétně přehlížený model 348GTB a na konci si to rozdá v honičce s Nissanem 350Z, což ani jedno z aut nepřežije. Ještě před tím se ale Ferrari dostane i do policejní honičky v Petrohradu, kde jej pronásleduje služební Lada Samara. Je to krása, osmiválec burácí, Stěpa krásně řadí, umí i meziplyny jak Vin Diesel a na tachu má 200 km/h, jenže pak přijde střih na tu Samaru, která je mu stále v patách. Asi nějaký silnější model. Podobných úletů je ve filmu na můj vkus až moc, ale zajímavá auta také, takže si jej příležitostně pro pobavení pustím.
Bonus: Auta
Když Steve McQueen dorazí do Kardanové Lhoty, kromě odtahovky Buráka se s ním baví pouze Ital Luigi Nuova 500, protože nadevše miluje závodění a hlavně Formule 1. Je to prosté, „Luigi sledovat jen Feráry…“. Když se ale nakonec všichni skamarádí a Blesk Kardanovou Lhotu proslaví, tak sem zavítá i opravdový Michael Schumacher F430, z čehož chudák Luigi omdlí. Je to jen pár vteřinová scéna, ale stejně si bonusové místo v našem výběru zaslouží.