Článek
Začínají vycházet najevo první informace o faceliftovaném Subaru BRZ a zdá se, že tahle fantastická zadokolka bude ještě lepší. Nejen, že dostane lehce pozměněný vzhled s novými nárazníky a světly, hlavně však má lépe jezdit. Já vám nyní dám pět důvodů, proč tohle auto chtít. 1. Více koní Facelift Subaru BRZ přichází s inovovaným motorem, jehož výkon i točivý moment poskočil, a to na 205 koní a 212 N.m. To nezní jako zásadní zlepšení, ale berte na vědomí, že problémem BRZ nikdy nebyl nedostatek výkonu, jako spíše jeho nevhodný průběh s výkonovým propadem ve středních otáčkách, což by mohlo upravení motoru vyřešit. A ve výsledku i pět koní navíc se v dnešní době hodí, naštěstí zůstává motor stále atmosférický, takže bude skvěle ovladatelný a bude radost jej ždímat. 2. Kratší převody
Druhou cestou, jak dodat vozu více šťávy, je zkrácení převodů, k čemuž se Subaru, respektive rovněž sesterská Toyota, také uchýlilo. Šestistupňový manuál tak nyní bude mít stálý převod 4.1:1 namísto dřívějších 4.3:1. To je dobrá zpráva, protože úprava zpřevodování udělá velký reálný rozdíl. Motor se bude snáze vytáčet, auto pojede lehčeji a důrazněji, přičmž půjde lépe využívat pásmo vysokých otáček, kde BRZ jede nejlépe. 3. Přeladěný podvozek Opět platí, že automobily se neustále vyvíjejí. Víte kupříkladu, že Škoda Octavia třetí generace má nyní již několikáté nastavení podvozku a jezdí výrazně lépe, než první kusy? Podobně i Subaru BRZ čeká další úprava podvozku, a to vůz již tak jezdil méně nedotáčivě, než Toyota GT86. Očekávat máme větší zadní stabilizátor a jiné naladění pér a tlumičů.
4. Tužší karoserie
Tuhost karoserie zásadně ovlivňuje jízdní vlastnosti vozu a v tomto ohledu bude faceliftované Subaru BRZ opět o krok dále. Posílilo uložení zadních kol, převodovky a objeví se lepší vzpěra mezi předními tlumiči. Díky tomu bude auto v zatáčkách jistější, pevnější a lepší na nerovnostech. 5. Hodnotnější interiér Jedna z mála estetických věcí, která nám na Subaru BRZ vadila, bylo použití jinak podsvětleného rádia v interiéru. U faceliftovaného modelu však nejspíše bude k dispozici infotainmentový systém převzatý z Levorgu, který vypadá jednoduše mnohem lépe a funguje rovněž uspokojivě. Dle dostupného obrázku můžeme počítat rovněž s lépe vypadajícím volantem.
Pod čarou
Nejdůležitější však stejně je, že Subaru BRZ zůstává stále tím, čím je doposud. Hravým, nízkonákladovým sportovním strojem s fantastickým podvozkem, který je radost hnát na limit a lze se v něm mnohé naučit o fungování auta, protože tok informací od podvozku je zastíněn jen minimálně.