Článek
Volkswagen Multivan
Můj kamarád chce tohle auto už léta. Neustále o něm mluví a hustí mi do hlavy, jak je skvělé. Variabilní prostor, pro rodinu i podnikání. Může s ním stěhovat, přespávat v něm i vozit třeba zboží do e-shopu. Jakmile začne větu: „Víš, já bych si stejně koupil…“, tak mám chuť ho zabít a všechny Multivany obřadně sešrotovat do jedné velké kostky, kterou pak hodím na jeho zohavené tělo. Jenže pravdu má, pro rodinu je to skvělé auto. Jen je tu problém, buď si koupíte T4, která je stará, nebo T5, která se netěší příliš dobré pověsti o spolehlivosti. A nebo T6 v retro úpravě, která sice vypadá božsky, ale musíte si vyběhat hypotéku. Tak jako tak se připravte na to, že vám auto do měsíce ukradnou. I přes tyto nevýhody ale Multivan je skvělý.
Ford S-Max 2.5 T
Dost možná nejlepší volba z celého výběru je benzínové MPV od Fordu. Pod jeho kapotou je spolehlivý pětiválec ze sportovního Focusu ST a i podvozek potěší nejednoho nadšence. Vlastně je to trochu jako Mazda 6, jen si můžete vybírat, zda stačí kombi nebo potřebujete MPV. Ale pozor, S-Max si v tomhle případě musíte koupit ve verzi 2.5 T, naftová verze se prostě nepočítá.
Mazda 6 Wagon
Rodinným autem vždy bývaly kombíky. Naznačoval to už Fiat svými modely Familiare. Dnešní produkce už není tak bohatá, jako ještě nedávno. Kombíky a sedany střední třídy u mnoha automobilek nahrazují moderní SUV, na které v téhle TOP5 také dojde. Bývaly doby, kdy bych vám tady doporučil Hondu Accord nebo BMW 5, ale ta první už se u nás nenabízí a BMW už není takové, jako kdysi moje oblíbená E39. Jistě, pořád je tu Superb, který bych si ale stejně radši koupil v liftbacku, nebo Octavia, kde nakonec skončíte u toho, že chcete RS. Ale to není ideální rodinný stroj. Takže kdo dnes dělá normální a kvalitní sedan a kombi ve střední třídě s normálním motorem? No jasně, Mazda 6! Je to sice obyčejné auto, ale jízda s ním musí bavit každého nadšence. Podvozek zvládne i sportovní jízdu a přesné ovládání jsme už chválili i v našich testech. Jistě, mohl by tu být třeba i Levorg, ale to by musel být manuál alespoň na výběr.
Volvo XC90 V8
Jaké rodinné auto si vybrala elita našeho povolání, Jeremy Clarkson? Pokud se pamatuji správně, tak to bylo první Volvo XC90. Jedno takové měla i máma mého kamaráda, rozhodně jsme si v něm nijak nestěžovali. A Volvo je navíc k tomu všemu ještě symbolem bezpečnosti a cítíte se v něm jako v tanku. Jen je tu ten problém s novou generací, která je sice krásná, ale nějak jsem se v ní už necítil tak, jako v té původní. A v tom se mnou asi souhlasil i Clarkson, který si místo nové generace pořídil Range Rover. Ten vidlicový osmiválec od Yamahy pod kapotou byl prostě senzační. Jen tohle auto není úplně nízkonákladové.
Škoda Octavia Scout
Jsme v Čechách, a tak by bylo dobré si připomenout auto, které je dělané Čechům na míru - Octavia Scout. A musím uznat, že i když verze Scout není zrovna vysněné auto nějakého petrolheada, funkci rodinného vozu splní z celé nabídky nejlépe. Jistě, já vím, když už, tak byste chtěli do garáže benzínové RS, jenže… Nejpohodlnější je rozhodně varianta Scout s vyšším podvozkem. V té si opravdu nebudete stěžovat na drncání. A jak je vyšší, nebudete se muset tolik ohýbat k dětem, až je budete usazovat dozadu do sedačky.