Článek
Když jsem předloni testoval Hondu S2000, byl jsem z toho ještě pár dnů trochu v ... nesvůj. Tenhle roadster je opravdu fantastický sporťák, který bych bral v garáži radši než současný Type-R s NSX dohromady. Omezovač vás v této Hondě zastaví až u 9 000 otáček, což je senzační pocit. Jenže to ve světě vysokých otáček není maximum. Například nejnovější supersport T.50 od Gordona Murraye umí například 12 100 otáček. Už to je důkazem, že jeho vidlicový dvanáctiválec Cosworth o objemu 3,9 litru je opravdu výjimečný. A která další auta stojí za to prohnat až k červenému poli omezovače?
LaFerrari – 9 250 otáček
Nadstandardně točit umí i současný „majstrštyk“ z Maranella. Potřebuje k tomu typický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru a hybridní technologii. Fantastické auto ze „svaté trojice“ hyperaut, které opět přimělo spoustu lidí toužit po členství v klubu VIP zákazníků italského Ferrari.
Lexus LFA – 9 500 otáček
Nad Ferrari se vyvyšuje japonský um konstruktérů automobilky Toyota. Miluji LFA pro jeho zvuk a vždy, když jeho desetiválec ječí jako formule, dostávám husí kůži. Auto bylo představeno už v roce 2010 a dodnes jako by vůbec nezestárlo. Motor nabízí fantastických 560 koní v 8 700 otáčkách, omezovač ale najdete ještě výš.
Mazda RX-8 Type S – 9 500 otáček
To by nebylo ono, aby tady chyběl Wankel z Mazdy. A tak jste se ho dočkali, motor Renesis to umí roztočit stejně jako desetiválec v Lexusu. Ale jde mu to snáz a potřebuje na to mnohem menší objem. Navíc jde dnes o nejlevnější cestu k rotačnímu motoru a také o nejlevnější auto z tohoto žebříčku. Pravda ale je, že si musíte dávat pozor na servis a nepodceňovat potřeby motoru, na to je náchylný.
Ariel Atom V8 – 10 600 otáček
Ariel Atom si vážně chci vyzkoušet, protože takhle lehké a řidičsky zaměřené auto se mně určitě bude líbit. Opravdu vysoké otáčky nabízí vrcholný Atom V8 s třílitrem. Ten má 508 koní při hmotnosti 550 kg, jeden z nejskvělejších poměrů váhy a výkonu na světě. Není divu, že zrychlení na stovku nezabere ani 3 sekundy, což je u silničního auta absurdní hodnota. A kde že v Arielu vzali motor? Základní verze používá jednotku Honda, ale model V8 je opravdu speciální. Vyroben byl spojením dvou motocyklových motorů Hayabusa.
Honda S600 – 11 000 otáček
Tohohle vítěze jsem nečekal, je to přece jen již veterán. Ale kdo jiný by měl vyhrát než Honda. Vždyť díky ní tento článek vznikl. Její nejtočivější model je ale také ze série roadsterů S, konkrétně jde ale o stařičký model S600. Ano, maličkatý motor 589 ccm dokáže dosáhnout neskutečných 11 000 otáček (i když červené pole začíná v 9 500). K výkonu motoru pomáhají hned čtyři karburátory a vy si jen vychutnáváte nádherný zvuk.