Článek
Christian Strube ve funkci člena představenstva za oblast technického vývoje působil v automobilce pět let. Podílel se mimo jiné na vývoji čtvrté generace škodováckého bestselleru Octavia a pod jeho vedením vzniknul první ryze elektrický model Enyaq iV. Částečně mohl zasáhnout také do modelů Karoq a Scala. Podílel se rovněž na čtvrté generaci modelu Fabia, která přijde na trh příští rok.
Nyní sedmapadesátiletý Strube odchází do předčasného důchodu. Rodák z Dolního Saska začal pro koncern Volkswagen pracovat v roce 1993. Řídil sériový vývoj interiéru modelů Volkswagen Jetta A6, Beetle NF, Passat B7, Up!, Sharan a Touareg.
Od roku 2010 pracoval jako vedoucí vývoje na konceptu modulární platformy MQB a na vývoji různých modelů Volkswagenu – Golf A7, Passat B8, Touran nebo Tiguan.
Důvodem jeho odchodu by mohlo být dosazení nového šéfa Škody Schäfera, který postupně obměňuje vysoké manažerské posty. Už v polovině června se měnil člen představenstva zodpovědný za nákup – Dietera Seemanna nahradil Karsten Schnake.
Prvního září také skončil Luboš Vlček, dosavadní šéf českého zastoupení Škody. Médii ale byla tato personální rošáda interpretována chybně: Vlček si polepšil, protože jej koncern dosadil na pozici vedoucího aktivit značky Škoda v západní Evropě.
Za Strubeho odchodem podle nás stojí dva faktory: letos v prosinci tak jako tak dojde k vypršení pětiletého kontraktu, který měl ve Škoda Auto. To se hodilo novému šéfovi Škody Schäferovi (na svůj post nastoupil teprve letos v srpnu) a na klíčové místo šéfa vývoje si tak mohl dosadit svého člověka.
Místo Strubeho karosář Neft
Na horkou židli šéfa technického vývoje usedne prvního ledna 2021 Johannes Neft, absolvent studia mechaniky materiálů. Neft pro koncern pracuje od roku 1999, začínal v oblasti řízení kvality, v roce v roce 2016 se stal vedoucím vývoje karoserií pro značku VW.
Další velkou změnou, kterou automobilka oznámila v úterý 10. listopadu, je odchod Franka Schreiera, dosavadního vedoucího kvality. Ten po více než čtyřiceti letech u koncernu Volkswagen odchází do důchodu. Prvního ledna jej nahradí Florian Weymar, nynější vedoucí vývoje celého vozu.
Škoda Auto patří k nejstarším automobilkám planety. Letos slavní 125 let od svého vzniku. Je aktivní na více než 100 světových trzích a zaměstnává jen v České republice 34 tisíc lidí. Letos byla značka Škoda v rámci koncernu Volkswagen jedna z mála rostoucích.
Důležitou zprávou tohoto týdne je i přesun výroby vlajkové lodi – modelu Superb – na Slovensko. To i přes výrobní kapacity ještě loni napnuté k prasknutí zaměstnancům Škodovky radost neudělalo.