Hlavní obsah

Peklo zamrzlo. Brabus vytunil elektromobil EQC

Foto: Brabus

První elektrické SUV automobilky Mercedes se dočkalo kůry od dvorního úpravce Brabus. Elektromobil EQC nabídne vyšší výkon i točivý moment, lepší akceleraci a o něco vyšperkovanější vzhled. Zatím jde pouze o koncept, ale malosériová výroba není vyloučena. Stojí o to ale někdo vůbec?

Článek

Brabus si zkrátka moc nevybírá, které auto značky Mercedes-Benz vylepší. Německá firma upravuje pick-upy, SUV, crossovery, hatchbacky, dodávky, sedany, roadstery, kupé a také prsklolety značky Smart. Teď se však šikovní inženýři pustili do opravdového elektromobilu.

Bzučící Brabus je postavený na základech modelu Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC, který disponuje bateriemi o kapacitě 80 kWh, dvěma elektromotory a pohonem všech čtyř kol.

Foto: Brabus

EQC poznáte už z dálky, to díky sdruženým zadním světlometům a plíživé jízdě v pravém dálničním pruhu

Sériové vozidlo nabídne výkon 408 koní a 761 Nm, maximální rychlost 180 kilometrů za hodinu a zrychlení z nuly na sto za 5,1 sekundy. To však lidem z Brabusu nestačilo, takže auto posílili na 422 koní a 830 Nm, čímž zkrátili čas akcelerace na stovku o 0,2 sekundy. Toto vylepšení se obchodně jmenuje E-PowerXtra a pocítíte ho pouze po přepnutí EQC do sportovního jízdního režimu.

Exteriér Mercedesu EQC prošel několika změnami, například dostal aerodynamický bodykit, kulatá loga Brabusu, zadní spoiler a litá kola o velikosti 20 nebo 21 palců. Karoserie prototypu Brabusu EQC je navíc ozdobena „digitální“ kamufláží.

Foto: Brabus

Interiér odkazuje na edici 1886

Technicky jde zatím pouze o koncept, takže neukazuje všechny možnosti, nicméně je více než jisté, že vůz bude příplatkově modifikovatelný, ostatně jako všechny modely značky Brabus. Půjde například o zakázkové kožené čalounění, hliníkové pedály, hliníkové zamykací piny dveří, podsvícení a mnoho dalších prvků, které změní kabinu ku obrazu majitele.

Hodnoty o dojezdu nebyly zveřejněny, nicméně dnes už víme, že udávaný dojezd sériového EQC okolo 450 kilometrů je v reálných podmínkách nesmyslný. Auto v reálu zvládne okolo 300 až 350 kilometrů na jedno dobití a to spíše defenzivním tempem.

Upravený Mercedes-Benz EQC od Brabusu ale jasně ukazuje, že tuning s přechodem k elektromobilitě rozhodně nezemře – i když se na něj místo s nářadím v rukou od oleje půjde spíš s laptopem a klubkem drátů.

Načítám