Hlavní obsah

Patrol Nismo: Zběsilé SUV od Nissanu se do Evropy nedostane

Foto: Nissan

Nissan Patrol – pokud vás už nebaví X5 M, budete se muset poohlédnout jinde. Nebo si udělat „výlet“ třeba do Emirátů

Cože? Patrol Nismo? Značka dvorního úpravce Nissanu přece vždycky byla vyhrazena pouze pro sporťáky 370Z a GT-R – nebo ne? Asi zase nová doba, protože v Jokohamě to s nadupaným Patrolem myslí evidentně vážně. Velké SUV od Nissanu tak dostane klasické vybavení, na jaké jsme u splašených SUV zvyklí, tedy agresivnější vzhled, agresivnější pohon, a agresivnější podvozek. Má to však jeden háček…

Článek

Bystrý čtenář už má jistě tušení – vzhledem k tomu, že Nissan vyrábí ekoauta jako například elektrický Leaf, bylo by poněkud neetické prodávat monstrózní Patrol Nismo do celého světa. Cílových zákazníků by se však našlo více než dost, a tak si Jokohama nechce nechat tuto obchodní příležitost ujít. Jinými slovy, Patrol Nismo se bude prodávat někde, kde si najde spoustu kupců, ale zároveň nebude tolik na očích – ideálně tam, kde je benzin snad ještě levnější než pitná voda.

Foto: Nissan

Patrol Nismo má silnější motor a sportovní tlumiče, většinu času však nejspíš bude jen líně proplouvat bulváry Blízkého východu

Inu, vlk se nažere a koza zůstane celá. Zbrusu nový Patrol Nismo se představil na technologické akci Expo 2020 v Dubaji, a v podstatě jde do značné míry o evoluci předešlé verze. Pohon dokonce zajišťuje stále ten samý 5,6l atmosférický V8 o výkonu 428 koní, byť točivý moment tentokrát nepatrně klesl o pět „krouťáků“ na hodnotu rovných 560 Nm.

Nechybí řada elektronických vychytávek jako inteligentní asistent nouzového brzdění s detekcí chodců, varování před čelní kolizí nebo asistent dálkových světel. A jelikož jde o verzi Nismo, u níž je jenom malá pravděpodobnost, že se kdy objeví v terénu, jsou tu také nové sportovní tlumiče od známé firmy Bilstein.

Vizuálně bude Patrol Nismo vycházet de facto ze standardních verzí Patrolu, přičemž navrch dostává ještě sportovní bodykit. To znamená nový přední nárazník s agresivnější architekturou (čti s naštvanějším kukučem), zvětšenou mřížku chladiče a také nový design mřížky obklopující znak automobilky.

Vzadu potom máme opět nový nárazník, který auto opticky rozšiřuje a má dokonce integrované středové mlhové světlo po vzoru F1 – což by se v Evropě asi nechytilo, ale na Blízkém východě si na parádičky potrpí. Nesmí chybět ani větší sportovní výfuky a nový design střešního spoileru na víku kufru.

Spodní linie vozu je potom vždy obtažena decentním pruhem – zde je sice v červené, ale dá se pořídit i v černé, stříbrné, šedé či bílé, ideálně tak, aby vždy kontrastoval s lakem karoserie. K tomu navrch přidejme 22palcová litá kola a máme hotovo.

Jelikož jde o sportovní verzi velkého SUV, je tu v interiéru podstatně víc kůže, která je doplněna ještě o Alcantaru, tu a tam se najdou i nějaké karbonové dekory a rudé detaily jako podbarvení otáčkoměru. Co se týká vnitřní technologické výbavy, tak ta zahrnuje plochu pro bezdrátové nabíjení, konektory pro USB a rozhraní Apple CarPlay. V neposlední řadě si pak Nissan dal záležet s vylepšeným odhlučněním pro zvýšení komfortu jízdy.

Nissan si uměl představení dobře načasovat, neboť Patrol coby víceméně vlajková loď značky letos slaví těžko uvěřitelných 70 let od vzniku – poprvé se vřítil na trh v roce 1951. Na svém jediném trhu se Patrol Nismo už začal prodávat, a to za cenu 105 tisíc dolarů, tedy na naše nějakých 2,3 milionu korun. Na jednu stranu jim Patrol Nismo příliš nezávidíme, neboť v normálním světě trochu postrádá smysl, ale závidíme jim benevolentní emisní normy a velké atmosférické motory.

Související témata:
Načítám