Hlavní obsah

Patentový úřad potvrzuje BMW 8 jako kabriolet i Gran Coupe

Foto: BMW

BMW 8

Nové BMW řady 8 se bude vyrábět jako kupé, kabriolet i čtyřdvéřové Gran Coupé. Spekulace potvrzují obrázky uniklé z patentového úřadu.

Článek

BMW představilo v Le Mans nové osmičkové kupé, ale teď už je jisté, že připravuje další dvě provedení. Čtyřdveřové Gran Coupé se objeví pravděpodobně na autosalonu v Ženevě zkraje roku 2019 a pak by se mohlo rovnou i začít vyrábět. Zachovává si stejné linky jako kupé, ale má čtvery dveře a podle tvaru střechy bude na zadních sedadlech asi víc místa, než bychom si mysleli. No a v druhé vlně by měl přijít i kabriolet, který bude jasnou konkurencí pro Mercedes S Cabrio, což je aktuálně ten nejluxusnější vůz bez střechy, co si můžete koupit, pokud se tedy nebavíme o nějakém Rollsu Drophead. Podle obrázků pak budou rozdíly siluet mezi kupé a kabrioletem jasně viditelné, už jen proto, že kabriolet bude mít plátěnou střechu, která se jednoznačně vrací do módy.

Ruku v ruce s vývojem dvou nových modelových řad se v BMW pilně připravuje a už i testuje taky očekávaný model M8. Prezident divize M Frank van Meel britskému Autocaru prozradil, že vývoj M8 byl zahájen ve stejnou dobu jako vývoj běžné řady 8 a že jejich programy probíhaly paralelně. Řekl doslova, že „M8 staví na genech řady 8 a rozšiřuje svou DNA o dynamickou ostrost a agilitu“. A dodal, že je důležité si uvědomit, že řidiči hledají u emkových modelů nejen maximální výkony, ale očekávají i zážitky z jízdy. „Jenže stejně jako někteří chtějí emkový model, pak existuje skupina řidičů, kteří preferují pohodlí před sportovností. Proto jsme pracovali na modelech paralelně.“

Foto: BMW

Fotky maskovaného prototypu BMW M8 pustila sama automobilka

Přestože to BMW zatím oficiálně neřeklo, tak předpokládáme, že zatímco standardní provedení řady 8 bude využívat podvozkové komponenty z řady 7, tak sportovní model M8 bude sdílet techniku s BMW M5. „Nemohu to potvrdit, ale pohon všech používá i naše konkurence a je to cesta, jak zajistit bezpečný přenos výkonu na silnici. A u modelu M5 už jsme dokázali, že pohon všech kol nemá negativní vliv na zážitky za volantem ani na ovládání auta.“

Související témata:
Načítám