Článek
BMW představilo v Le Mans nové osmičkové kupé, ale teď už je jisté, že připravuje další dvě provedení. Čtyřdveřové Gran Coupé se objeví pravděpodobně na autosalonu v Ženevě zkraje roku 2019 a pak by se mohlo rovnou i začít vyrábět. Zachovává si stejné linky jako kupé, ale má čtvery dveře a podle tvaru střechy bude na zadních sedadlech asi víc místa, než bychom si mysleli. No a v druhé vlně by měl přijít i kabriolet, který bude jasnou konkurencí pro Mercedes S Cabrio, což je aktuálně ten nejluxusnější vůz bez střechy, co si můžete koupit, pokud se tedy nebavíme o nějakém Rollsu Drophead. Podle obrázků pak budou rozdíly siluet mezi kupé a kabrioletem jasně viditelné, už jen proto, že kabriolet bude mít plátěnou střechu, která se jednoznačně vrací do módy.
Ruku v ruce s vývojem dvou nových modelových řad se v BMW pilně připravuje a už i testuje taky očekávaný model M8. Prezident divize M Frank van Meel britskému Autocaru prozradil, že vývoj M8 byl zahájen ve stejnou dobu jako vývoj běžné řady 8 a že jejich programy probíhaly paralelně. Řekl doslova, že „M8 staví na genech řady 8 a rozšiřuje svou DNA o dynamickou ostrost a agilitu“. A dodal, že je důležité si uvědomit, že řidiči hledají u emkových modelů nejen maximální výkony, ale očekávají i zážitky z jízdy. „Jenže stejně jako někteří chtějí emkový model, pak existuje skupina řidičů, kteří preferují pohodlí před sportovností. Proto jsme pracovali na modelech paralelně.“
Přestože to BMW zatím oficiálně neřeklo, tak předpokládáme, že zatímco standardní provedení řady 8 bude využívat podvozkové komponenty z řady 7, tak sportovní model M8 bude sdílet techniku s BMW M5. „Nemohu to potvrdit, ale pohon všech používá i naše konkurence a je to cesta, jak zajistit bezpečný přenos výkonu na silnici. A u modelu M5 už jsme dokázali, že pohon všech kol nemá negativní vliv na zážitky za volantem ani na ovládání auta.“