Hlavní obsah

Pátá generace Jeepu Grand Cherokee bude sedmimístná

Foto: Jeep

Dříve, než se Mercedes probudil a BMW rozkoukalo, byl tu Jeep se svým SUV jménem Grand Cherokee, který ML i X5 vypálil rybník. První generace Velkého Čerokéze navázala, kde (Grand) Wagoneer) skončil, vyrábět se začala už v roce 1992, a právě nyní se představuje ve své již páté generaci. Co je nového?

Článek

Grand Cherokee je za velkou louží ikonickým vozem, který naučil Američany lásce k SUV. Jeho pátou generaci si tak nejspíš zamilují, protože se drží zásad pohodlné jízdy a terénních schopností předchůdců, ale přidává ještě autoritativnější vzhled (stále si zakládá na typických sedmi otvorech v masce), luxusnější výbavu, více techniky a také třetí řadu sedadel.

Právě kvůli většímu vnitřnímu prostoru, který má ubytovat až sedm pasažérů, nový Grand Cherokee výrazně narostl do délky o 380 mm (na úctyhodných 5,2 metru) a rozvor se prodloužil o 175 mm (na celkových 3,1 metru). Za třetí řadou zbývá úložný prostor solidních 484 litrů, ale jakmile ji složíte, vznikne vám obrovský prostor o objemu 1 328 litrů, celkový nákladní potenciál (tedy po složení sedadel i ve druhé řadě) pak připomíná malé pojízdné skladiště o objemu 2 395 litrů.

Foto: Jeep

Interiér nového Grand Cherokee je skutečně úchvatný

Interiér je kompletně nový a zakládá si na kvalitním zpracování, špičkových materiálech (čalounění kůží i dřevěné obložení) a pochopitelně také nejmodernější technice – před řidičem je head-up displej a 10palcový digitální přístrojový panel, uprostřed pak 10palcový dotykový infotainment s podporou online 4G LTE (včetně Wi-Fi hotspotu) a mobilní konektivity (bezdrátový Apple CarPlay i Android Auto, indukční nabíjení a rekordních 12 konektorů USB-A a USB-C) s možností přiobjednání hi-fi systému McIntosh s 19 reproduktory.

Panel klimatizace je však stále samostatný, velmi správně! K tomu si přidejte systém nočního vidění, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu nebo čtení dopravních značek, a máte tak před sebou auto sofistikovanější, než je řada jeho evropských konkurentů.

Foto: Jeep

Grand Cherokee se bez poctivého V8 neobejde. Skvěle!

To platí i o zbytku techniky – vzduchovém podvozku s měnitelnou tuhostí a nastavitelnou světlou výškou, osmistupňovém automatu pro hladké řazení, třech variantách pohonu všech kol a pohonných jednotkách. Základem je 3,6 V6 s výkonem 260 koní (utáhne až 2,8 tuny), nad ním stojí ikonický 5,7 V8 HEMI s výkonem 360 koní (utáhne až 3,2 tuny). My víme, po které bychom raději sáhli – po té, co tak krásně brumlá…

Na americký trh dorazí nový Grand Cherokee v polovině roku 2021, ale v Evropě je jeho uvedení kvůli emisím s velkým otazníkem. Naštěstí jsou tu pořád šedí dovozci, kteří vám ho určitě rádi seženou.

Načítám