Článek
Na první pohled by vás asi nenapadlo, že je s tímhle Transporterem něco jinak. Na druhý pohled už si můžete všimnout větších brzd nebo třeba pro Porsche typického výfuku umístěného uprostřed zadního nárazníku. V interiéru už je ale jasné, že tohle je vše, jen ne standardní Volkswagen. Palubní deska má sice původ ve VW, ovšem ne celá.
Třeba kaplička přístrojů, volant nebo sedadla už mají DNA Porsche. Stejně tak třeba spínací skříňka, která je přesně dle Porsche pravidel umístěna nalevo od volantu. Celý interiér je laděn do dvou tónů hnědé barvy, což podle mého působí opravdu hezky. Prostřední sedadla jsou pak otočná, takže si pasažéři na těchto místech mohou vybrat, zda se budou dívat ven po směru jízdy nebo si třeba povídat s posádkou na úplně zadních sedadlech.
Auto je z roku 2012 a pořídit si ho můžete na serveru car-special.de. Jeho cena je zde stanovena na 139 800 eur, tedy v přepočtu asi 3,6 milionu Kč. Za ty peníze ale nedostanete jen hezký interiér a palubní desku částečně tvořenou díly Porsche. Tahle rodinně zaměřená dodávka má nad zadní nápravou uložený agregát z Porsche 911 Turbo z generace 997. Už jsme vás zaujali?
Předpokládáme, že ano, budeme tedy s těmi zajímavostmi pokračovat. Celou přestavbu má na svědomí úpravce, který si říká TH Automobile. Ten si s motorem navíc trochu pohrál. Stále jde o 3,6litrový šestiválec, který nově ovšem dostal dvojici větších turbodmychadel z Porsche 911 GT2. Výsledek? Výkon 580 koní, ovšem úpravce tvrdí, že by nebylo vůbec složité ho vyšroubovat až na 800 koní. Celá tato síla je přenášena přes šestistupňový manuál jen na zadní kola, ale úpravce prozradil, že by nebyl problém postavit prakticky totožný Transporter, jen s pohonem všech kol. Záleží výlučně na zákazníkovi. Tak co, uděláte si radost?