Článek
M600 se kupodivu stále vyrábí, avšak teď ale se ale dočká svého mladšího sourozence – modernější, přátelštější civilizovanější M500. A taky levnější. Její první skici vznikly teprve před 6 měsíci, takže je zároveň dost čerstvá. Proto jsme se také dostali pouze k těmto pěti fotografiím, které pocházejí přímo z facebookového profilu společnosti Noble – představte si, že nám to schválili, jen tak! Každopádně vypadá odvážně. Některé panely karoserie jsou sice poměrně povědomé, nicméně stále je dost znát i inspirace velkým zlým bratrem.
Důvod vzniku? Objem prodejů. Proto Lamborghini postavilo kdysi Gallardo, stejně jako McLaren představil 570S a 570GT. Jak už vás asi napadlo vzhledem k označení, M500 bude pod zadní kapotou skrývat sílu kolem 500 koní pocházející z 3,0l V6 twin turbo původem z Fordu GT. Takže M500 je tak trochu mazánek, protože Noble M600 se musel spokojit s motorem z Volva XC90, ačkoliv značně přepracovaným. Výkon bude s největší pravděpodobností směřovat na zadní kola, jak už mají v Leicesteru ve zvyku.
Novinky se ale dočkáme ve způsobu, jak se hnací síla na poháněná kola dostane – M500 bude využívat sedmistupňovou převodovku s řazením pádly. Manuál by se prý tak dobře neprodával. To však neznamená, že v nabídce „fofrklacek“ neobjeví! Dále Noble slibuje civilizovanější kabinu a „o něco víc“ elektroniky než jen kontrolu trakce.
Hlavním trumfem by však stále měla být nízká hmotnost. Cílem je udržet se kolem hodnoty 1200 kg, což by s hliníkovým skeletem a karoserií z vyztuženého skelného vlákna neměl být problém. M600 byla postavena na ocelovém rámu, takže přes absenci karbonu je to stále pokrok. Zároveň to udrží cenu auta v rámci mezí.
Zdá se, že v M500 je slušný potenciál. Uvidíme, jak s ním automobilka naloží!
Kind regards to Noble Automotive Ltd. for providing these early pictures of their brand new sportscar, the M500.