Článek
Honička v zatím poslední bondovce možná nebyla z těch nejnapínavějších - dva koncepty "klouzající" po nočních italských ulicích zaujaly méně, než třeba pozdější honička ve filmu, během které si to rozdaly Land Rovery s letadlem - ale rozhodně zaujala fanoušky Aston Martinu. Automobilka dodala své vozy pro polovinu ze 24 filmů s Jamesem Bondem, a pro SPECTRE se rozhodla postavit speciální model, který nikdo kromě Bonda nebude moci řídit. Bylo to překvapení, protože automobily jsou jedním z nejdůležitějších reklamních prvků (tzv. product placementů) v každé bondovce. Popularita britské automobilky rozkvétala právě proto, že se zákazníci mohli cítit jako slavný agent s povolením zabíjet. Proč ale na plátně obdivovat vůz, který si nemohou koupit. Aston ale ze svého plánu neustoupil a vyhověl i Jaguar, který proti DB10 postavil jeden ze svých starších konceptů C-X75.
DB10 se vyrobilo symbolických deset kousků - osm pro natáčení a dva pro propagační účely. Auto stojí na platformě Astonu Martin Vantage a pohání ho osmiválec o objemu 4,7 litru ze stejného vozu, spárovaný se šestistupňovou manuální převodovkou. Designový jazyk je ale zcela odlišný od Vantage a auto je mnohem delší a skoro stejně široké jako One-77. V únoru 2016 se vozy určené na propagaci prodaly za pohádkových 2,4 miliony liber.
Kdo si ale počká, ten si bude moci DB10 koupit podstatně levněji. Aston sice dodržel svoje sliby a přeskočil číslovku, když na trh uvedl DB11, ale právě teď testuje muly nového Astonu Martin Vantage a pod kamufláží lze poměrně jasně rozeznat kontury Bondova dostavníku. Nový Vantage by tak měl podle očekávání nakopnout éru nových křivek Aston Martinu. DB11 už v tomhle ohledu udělal kus práce, ale s radikálně přepracovaným čumákem přijde až Vantage. Oproti autu z bondovky lze očekávat pár dílčích změn, ale fanoušci světoznámého agenta si budou moci zpětně vychutnat pocit z řízení modly stříbrného plátna. Tak teď ještě aby se pochlapil i Jaguar a postavil C-X75.