Článek
Už teď můžeme zodpovědně prohlásit, že Pagani Huayra Roadster bude jedním z nejhezčích aut ženevského autosalonu. Jistě, tenhle design lidi polarizuje, zvlášť pohled do interiéru vyvolává debaty, protože někomu to může připadat jako umělecké dílo a jinému jako Karlík a továrna na čokoládu. Pagani si zkrátka do estetiky nenechává mluvit a výsledkem je auto, které buď milujete (a máte na něj, takže není co řešit), nebo nemůžete vystát. Exteriér Huayry byl doposud také tématem vzrušených debat, protože mnozí fandové Paganiho strojů nedali dopustit na Zondu, která byla trochu atletičtější a hlavně měla na kontě celou řadu opravdu nádherných limitovaných edic. Teď ale Huayra shodila střechu - ta změna na první pohled nevypadá až tak dramaticky - a hned se nám líbí o poznání víc. Ano, je to subjektivní. Tak se pojďme přesunout k objektivním faktům.
Pod kapotou je samozřejmě motor z dob, kdy ještě bylo vše v pořádku. Dvanáctiválec od AMG umí 764 koní a 1000 N.m, což je všechen výkon, který kdy v lehoučkém roadsteru (1280 kilogramů) budete potřebovat. Ale kdyby to náhodou opravdu nestačilo, můžete si rovnou pořídit variantu Huayra BC, která má ještě o 25 koní víc. Obě varianty mají sedmistupňový automat a jsou o 80 kilogramů lehčí než kupé. A teď otázky... ano, ta první je nabíledni. Roadster je tužší než kupé, protože je postavený z nové karbon-titanové slitiny. Můžete si tedy užít vítr ve vlasech i špičkové jízdní vlastnosti ve stroji, který ukazuje prostředníček všem nařízením i škarohlídům. Levné to ovšem nebude. Pagani vyrobí pouhých sto kusů a každý z nich bude stát minimálně 2,28 milionu EUR. A pokud to prošvihnete, budete si muset pořídit nějakou limitku, jejíž cena nepůjde pod tři miliony. A vy to prošvihnete, protože se o tomhle autě dozvídáte až od nás, tedy v momentě, kdy jsou všechny exempláře vyprodané. Asi nejste tak bohatí a báječní, jak jste si mysleli. Nebojte, jsme na stejné lodi. Třeba se na nás štěstí usměje v příštím životě.