Článek
Čeští fanoušci i ostatní závodníci v depu byli řádně vyděšení, když viděli tu fotku a popisek: „3 km před cílem do nás napálil v plné rychlosti kamion van den Brinka a úplně nám zmasakroval Rangera. My jsme v pořádku.“
Na první pohled to vypadalo fakt děsivě. A pak ještě zpráva, že van den Brink po nehodě ani nezastavil a sprostě ujel… Všichni s otazníky v očích čekali, co se bude dít, jestli se česká posádka vůbec dostane do cíle a jestli bude dál pokračovat. Fanoušci spustili lavinu podpory a nenávistných komentářů. Video, které posléze objevilo na facebooku, sice ukázalo, že to nebyla tak úplně van den Brinkova chyba a že Ouředníček měl sakra štěstí, nicméně když se objevilo pozdě v noci jeho auto v bivaku, všem se ulevilo. Čtyři hodiny ztráta a nabourané auto jsou v podobných chvílích to nejmenší. A navíc – Dakar je teprve v půlce.
„Vypadalo to děsivě, ale když jsme to začali rozebírat, zjistili jsme, že to dáme nějak dohromady,“ hodnotil rozsah škod Tomáš Ouředníček. „Utržené chladiče, polámané sání, nějaké ty trubky a pak teleskopická zvedací noha. Zvládneme to!“
Hned v noci za nimi přišel ke stanu i „viník“ nehody Martin van den Brink a místo hádky nebo pěstní bitky si všichni padli do náruče. Moc dobře věděli, že to byla chyby obou. A hlavně, že to mohlo dopadnout podstatně hůř. „Nabídli nám materiál i pomocnou ruku, tak uvidíme, jestli to bude potřeba,“ říkal Ouředníček. Mrzel ho nejen nabouraný Ford, ale taky že van den Brink nezastavil. „Na druhou stranu, viděl, že jsme OK, jel na výsledek, tak se to dá asi pochopit.“
Jirka Stross, spolujezdec Martina Kolomého a čtyřnásobný účastník Dakaru, říká, že v podobné situaci, tedy když zastavíte na trati (a je jedno, jestli to nehoda, technický problém nebo jen bloudíte), musíte jako první věc zmáčknout zelené tlačítko na sentinelu, které všechny jezdce v okolí 200 metrů upozorní na stojící vozidlo. „Vám to pípá v autě, že je někdo kolem vás, jim to pípá, že je před nimi stojící auto,“ doplňuje Stross. A tohle Ouředníček nejspíš neudělal…
V sobotu ráno už to bylo všechno ale podstatně veselejší. Ouředníčkovi mechanici na autě pracovali dlouho do noci a je jasné, že v závodě bude pokračovat, byť se značnou ztrátou. A všichni víme, že Dakar končí až v cíli!