Článek
Mamutí SUV s „rychlým“ znáčkem R je sice zvláštní kombinace, ale Touareg je připravený to ospravedlnit oslňujícím výkonem 462 koní a 700 Nm. Ty produkuje 2,9 litrový přeplňovaný benzinový šestiválec (340 koní) doplněný elektromotorem (136 koní), které přes osmistupňovou automatickou převodovku pohání všechna čtyři kola. Na stovku tak Touareg R vyrazí za rovných pět sekund a dosáhne nejvyšší rychlosti omezené na tradičních 250 km/h.
Jak jste možná poznali, nachlup stejné ústrojí používá i Porsche pro své modely Panamera a Cayenne. Elektromotor je umístěný mezi spalovacím motorem a osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Baterie se nachází pod podlahou zavazadelníku a mají kapacitu 14,1 kWh, což by mělo vystačit až na 48 kilometrů bezemisní jízdy s rychlostním omezením elektrického režimu na 140 km/h.
Zvenku ho poznáte podle decentních detailů - má trochu pozměněné nárazníky, větší masku chladiče s černými lištami a logem R, vzadu jsou dvě oválné koncovky výfuku a standardně jezdí na černých dvacetipalcových litých kolech (připlatit si však můžete i za 21" a 22" kola). Uvnitř kromě několika plaket a černého koženého čalounění Vienna nenajdete nic moc navíc.
Přestože se Touareg R zaměřuje spíše na rychlost, nepřišel ani o užitné parametry – pořád si ho můžete pořídit i s off-road paketem s doplňkovou ochranou podvozku a jízdními režimy pro šotolinu a písek a pořád utáhne na kouli až 3,5 tuny.
Volkswagen Touareg R se začne prodávat v polovině letošního roku, na konečnou cenu si však musíme ještě počkat. Rychlost ale nikdy není laciná...