Článek
Postupná elektrifikace se do různých automobilek dostává již pěknou řádku let. Hybridní modely představilo Ferrari nebo Porsche, chystá se na ně Lamborghini, které oznámilo, že nástupce modelu Aventador bude hybridem produkujícím až 1 000 koní. Vedle těchto superaut pak jsou i běžnější modely od BMW, Audi nebo nakonec i naší domácí Škody Auto, které buď už jako elektromobily nebo hybridy jezdí, nebo brzy budou. A tak se vlastně ani není co divit, že výkonná divize značky Mercedes-Benz, kterou znáte pod zkratkou AMG, ohlásila, že všechny její modely budou brzy nějakým způsobem elektrifikované.
Tím brzy značka konkrétně myslí rok 2021, tedy již za necelé dva roky. Fakt, že AMG už dále nechce pracovat jen se spalovacími jednotkami, potvrdil i Tobias Moers, šéf této divize. Naopak potvrdil, že koncept s označením GT Concept, který byl představen už v roce 2017, se dočká sériové výroby. Tento model je ale zatím jedno velké tajemství. Mercedes AMG daný koncept pojal jako ukázku toho, co všechno umí a v budoucnu umět bude. Víme jen to, že hybridní pohonné ústrojí kombinující minimálně jeden elektromotor a V8 o objemu 4 litrů zvládne produkovat až 800 koní. Koncept tehdy také přijel bez zpětných zrcátek, která nahradily kamery, s nanotechnologiemi ve světlometech a interiérem nabitým technologiemi. Koncept to je velmi zajímavý a jsme zvědaví, jak bude vypadat jeho reálná podoba určená do provozu. Jeho prozatímní podobu najdete v galerii.
Přechod na elektrifikaci ale není u této německé značky jedinou změnou. Samotný Mercedes-Benz už před časem oznámil, že se nadobro rozloučí se svými dvanáctiválci. Reakce fanoušků jak značky, tak automobilismu obecně na tuto zprávu byly velmi bouřlivé, proto Mercedes rychle přispěchal s vysvětlením, že V12 sice už nenabídne, ale v tuto chvíli již pracuje na její náhradě, kterou by měla být výkonná kombinace V8 a elektromotoru.
Jakkoliv se nám to nemusí líbit, výměně plnotučných agregátů za ty elektrifikované se bohužel nejspíš nevyhneme. Ovšem proti proudu jde třeba Ferrari nebo BMW. Italové potvrdili, že se za atmosférickou V12 budou prát, a BMW zase, že kapitolu V12 ještě nějaký čas rozhodně uzavírat nehodlá. Naopak! Chce pracovat na tom, aby v budoucnu byl tento agregát emisně přijatelnější a mohl tedy v nabídce mnichovské značky zůstat.