Článek
Vstupenka do světa N začíná modelem i20 za 599 990 Kč. V jeho útrobách pracuje foukaná šestnáctistovka vyšperkovaná na 204 koní, přičemž o řazení se stará šestirychlostní manuál. Základní verze by vás však neměla úplně zajímat, protože výbava N Premium za 679 990 Kč zahrnuje mimo užitečných fíčur typu navigace, široká obrazovka multimédií, výhřev sedadel aj. také mechanický diferenciál s omezenou svorností. No a to je docela dost pádný argument, proč vyndat z portmonky o několik desítek Palackých navíc.
Tradiční nošovická i30 N (och ano, tento závodník se vyrábí v Česku) se dle karoserie dělí na hatchback a liftback (obchodně zvaný Fastback). Hatch vyjde na 699 990 Kč a zahrnuje přeplňovaný 250koňový dvoulitr spárovaný s šestirychlostním manuálem. Tato varianta však bude zcela jistě tvořit minoritní prodeje, protože daleko zajímavější specifikace N Performance vyjde na 769 990 Kč.
Nejen že si polepšíte o 30 koní, ale navíc dostanete například lepší brzdy, variabilní výfukový ventil, elektronicky řízen diferenciál s omezenou svorností, kované devatenáctky a výztuhu v kufru. Výbavu si lze navíc vylepšit jedním ze dvou paketů (každý za 30 000 Kč), které nahradí základní typ sedadel i jejich čalounění.
Vrcholovým provedením je poté nahrazení šestirychlostního manuálu dvouspojkovým osmirychlostním automatem s pokročilými jezdeckými režimy. Pravda, základní cifra 819 990 Kč není úplně nízká, ale za tu legraci patrně bude stát. Vždyť se všemi „enky“ si vyhrál sám velký Albert Biermann, a to je prosím kapacita ve svém oboru.
Pokud preferujete namísto hatchbacku raději liftback (Fastback), přidejte si ke každé základní sumě ještě 20 000 Kč navrch. Připomínáme však, že z nabídky dosud nezmizel řidičsky nejvymazlenější předfaceliftový Hyundai i30 N Project C, který je k mání za 999 990 Kč.
A co čerstvě představená Kona N? Tady zatím můžeme jen odhadovat, nicméně vzhledem ke sdílené technice s i30 N jsme si téměř jisti, že základní prodejní cena nepřesáhne milion korun. Na základě finančních rozdílů mezi klasickými variantami i30 a dynamickými i30 N tipujeme, že se u SUV Kona N dostaneme někam mezi 799 990 Kč až 899 990 Kč, ačkoli s touto sumou mohou ještě zahýbat případné bonusy (prémie) aplikované importem. Ke každému vozu, a to je celkem příjemné, dává Hyundai sadu zimních pneumatik zdarma a pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů.
Pokud vám nabídka (nebo značka) Hyundai úplně nevoní, vybrali jsme pro vás napříč segmenty ještě několik dalších ostrých konkurentů a přikládáme jejich ceny i technické specifikace.
Model | Motor | Převodovka | Pohon | Základní cena |
---|---|---|---|---|
BMW M135i xDrive | 2,0 l 306 k | osmirychlostní automat | 4x4 | 1,2 mil. Kč |
Toyota GR Yaris | 1,6 l 260 k | šestirychlostní manuál | 4x4 | 899 000 Kč |
Ford Puma ST | 1,5 l 200 k | šestirychlostní manuál | předních kol | 736 900 Kč |
Renault Megane R.S. | 1,8 l 300 k | šestirychlostní automat | předních kol | 962 000 Kč |
Volkswagen Golf GTI | 2,0 l 245 k | šestirychlostní manuál | předních kol | 849 900 Kč |
Honda Civic Type R | 2,0 l 320 k | šestirychlostní manuál | předních kol | 969 900 Kč |
Kia Ceed GT | 1,6 l 204 k | sedmirychlostní automat | předních kol | 734 980 Kč |
Mini JCW Countryman All4 | 2,0 l 306 k | osmirychlostní automat | 4x4 | 1,12 mil. Kč |
Mercedes-AMG A 35 4MATIC | 2,0 l 306 k | sedmirychlostní automat | 4x4 | 1,22 mil. Kč |
Audi TT Coupé 45 TFSI | 2,0 l 245 k | sedmirychlostní automat | předních kol | 1,16 mil. Kč |
Abarth 595 Competizione | 1,4 l 180 k | pětirychlostní manuál | předních kol | 719 000 Kč |