Článek
Dotykové displeje kompletně změnily architekturu kabin automobilů. Kde dřív palubní desku pokrývaly plochy plné různých tlačítek a otočných či posuvných ovladačů, stačí jeden velký displej infotainmentu, který sdružuje většinu funkcí automobilu. Má to svá pro i proti – kde vám dříve stačilo jednou zmáčknout mechanické tlačítko, které jste našli i poslepu, musíte se nyní mnohdy ponořit do hlubin menu infotainmentu, což vyžaduje víc pozornosti.
Na druhou stranu to automobilkám umožňuje vnést do ovládání více variability a všechno přehledně sdružit na jedno místo (to „přehledně“ se zatím teprve učí), ani nemluvě o snížení nákladů na vývoj a výrobu (pixely na displeji stojí mnohem méně než plastová tlačítka).
Ale hlavně to významně pomohlo pročistit prostor – s rostoucím počtem funkcí by byla kabina doslova zavalená tlačítky, takhle stačí jen pár nezbytných, zbytek tlačítek a ovladačů je digitálních. Díky tomu působí palubní deska přehledněji a v kabině se uvolnila spousta prostoru, který lze využít třeba na další praktické odkládací plochy. Interiér nového Golfu je dokonalým příkladem budoucího vývoje.
Nejzásadnější změnou je přesunutí displeje infotainmentu (kde má běžet zbrusu nový operační systém s vylepšeným grafickým rozhraním) až na horní hranu palubní desky a jeho propojení s displejem přístrojového panelu (který bude součástí základní výbavy) do jedné nepřerušované plochy (tak, jako to dnes prosazuje Mercedes ve svých nových modelech). Plocha displeje přístrojového panelu totiž pokračuje i vlevo od volantu, kde je pár dalších dotykových tlačítek umožňujících snadné ovládání.
Pod centrálním displejem infotainmentu přitom zůstal zachovaný zjednodušený panel ovládání klimatizace – patrné jsou plochy ovládající teplotu a intenzitu cirkulace. Tím se pročistila palubní deska a provzdušnil interiér, více místa je i na středovém tunelu, kde má své místo například bezdrátová nabíječka telefonu a redesignovaný volič automatické převodovky.
Tolik zatím můžeme vyčíst z první skici interiéru. Skica exteriéru spolu se špionážními fotkami až překvapivě odhalených prototypů ukazují jen mírně evoluční design, tady se Volkswagen nepustil do žádných odvážnějších experimentů (na to má elektrickou rodinu ID). To je však jen konzervativní zástěrka pro výrazně pokročilejší techniku vozu.
Nový Golf by měl nabídnout řadu benzinových a dieselových pohonných jednotek, k dispozici bude také verze poháněná zemním plynem (CNG). Novinkou má být mild hybridní technika s 48V elektrickým rozvodem a plug-in varianta s 80kilometrovým čistě elektrickým dojezdem. V základu pak bude mít LED světlomety, udržování jízdy v pruhu nebo infotainment s 8,25palcovým displejem.
Některé z nových prvků výbavy jsou však nejspíš až moc moderní a jejich vývoj způsobil zpoždění celého projektu. Na vině je konkrétně integrace zcela nových funkcí, jako je live update softwaru (automatická aktualizace online připojením) a odemykání vozu mobilem (a přizpůsobení nastavení celého auta dle uživatelského profilu). Proto se premiéra, původně plánovaná červenec (spolu se zahájením výroby) a následně posunutá na zářijový autosalon ve Frankfurtu, uskuteční definitivně až v říjnu, prodej pak začne v únoru 2020.