Hlavní obsah

Opel vzkřísil Mantu, je to elegantní elektromobil

Foto: Opel

Tak tohle se hodně povedlo! Opel reinkarnoval své kupé Manta do podoby jednadvacátého století. Výsledkem je elektromobil s nádhernými retro tvary, poháněný elektrickým motorem. V autě je dokonce manuální převodovka. Má to jedno velké ale – není jasné, zda se bude vyrábět, byť v limitované edici.

Článek

Opel Manta GSe Elektromod, jak se celým názvem nový model jmenuje, vypadá jednoduše skvěle. Tvar čistokrevného kupé, ne dnešních čtyřdveřovým pseudokupé, které zákazníkům tlačí marketingové týmy, má jednoduché hranaté tvary, které dávají vzpomenout původní Mantě (první generace nazvaná Manta A 1970–1975).

Foto: Opel

Původní Opel Manta bylo hodně atraktivní kupéčko!

Nové auto od Opelu je výrazné i díky sytě žluté barvě, která kontrastuje s černou kapotou a černými sedmnáctipalcovými koly od firmy Ronal. Krásným detailem jsou malinká zpětná zrcátka nebo retro kliky u dveří. Retrospektivní naopak nejsou diodová světla a displej na čelní masce, kde se promítají nejrůznější animované informace.

Interiér je velice spartánský, krásným detailem je sportovní tříramenný volant. Dokonce zde nejsou ani elektricky stahovatelná okenní skla – všimnete si klasických „švihadel“. Zbytek je ale čistě moderní, jsou zde dva displeje – desetipalcový, který funguje coby přístrojový štít a pak 12,5 palce velký dotykový systém infotainmentu.

Jak jste si asi všimli, v interiéru je klasická řadicí páka. Elektromobily ji obecně nepotřebují, nicméně v zástavbě být může, jakkoliv to není obvyklé. Zde je čtyřstupňová převodovka, která obsahuje i funkci automatického řazení – buď si pákou „kvedláte“ sami, nebo rovnou zařadíte čtyřku a jedete jako s automatem.

To, že pod kapotou není spalovací motor, už víte. Důležité je ale vědět, že elektromotor je umístěn vpředu a pohání zadní kola, což je stejná koncepce jako v sedmdesátých letech u původní Manty. Elektromotor nabídne solidních 146 koní a 255 Nm, což zajistí dost svižné tempo. Energii přitom bude čerpat z lithium-iontových baterií o kapacitě 31 kWh, což by mělo stačit k dojezdu kolem 200 kilometrů.

Jestli se vám líbí, tak vás ale musíme zklamat – Opel nemá žádné plány na masovou výrobu, jen s tímhle jedním kouskem chtěli ukázat, že elektromobilita není nuda. A to se jim tedy podařilo, tohle auto chceme!

Načítám