Článek
Elektrické Vivaro bude mít na výběr dvě verze, které se liší kapacitou baterií, a logicky tak i dojezdem na jedno „natankování“. Levnější provedení má kapacitu 50 kWh a dovede ujet až 230 kilometrů. Lepší verze nabídne baterie o kapacitě 75 kWh a dojezd až 330 km (dle normy WLTP). A to je velice slušné nejenom pro rozvozy po městech, ale i příměstskou jízdu.
Z baterií čerpá energii elektromotor s parametry 100 kW (136 koní) a 260 Nm točivého momentu. Zrychlení na „stovku“ Opel zatím nezveřejnil, jistotou je ovšem maximální rychlost omezená na 130 km/h.
Opel neudává, jak rychle se baterie dobijí z běžné 230 V sítě, namísto toho se chlubí, že při použití 100kW nabíjecí stanice trvá dobití na 80 % kapacity pouhých 30 minut, respektive 45 minut u 75kWh baterie.
Instalací elektrického pohonu neutrpěla praktičnost - užitečná hmotnost činí 1 275 kg, což je velice podobné tomu, co uveze verze s naftovým motorem (1 405 kg). Za Opelem Vivaro-e můžete táhnout přívěs o hmotnosti jedné tuny.
Elektrické Vivaro se bude dodávat se třemi délkami karoserie - 4,6 m, 4,95 m a 5,3 m. Předprodej za dosud nezveřejněnou cenu začne letos v létě, první zákazníci se dočkají na podzim. Příští rok Opel představí další elektrickou dodávku - malé Combo.