Článek
Rallye byly původně dálkové závody na běžných silnicích, ale postupem času se z nich staly série krátkých sprintů – a na to jsou vlastně elektromobily jako dělané. Není tedy divu, že se Opel rozhodl v rallye šampionátu pro začínající piloty místo dosluhujících Adamů R2 nasadit moderní Corsu v elektrické verzi.
Její technika je až překvapivě blízká nedávno představené sériové verzi Corsa-e: přední kola pohání přes jednostupňovou převodovku elektromotor s výkonem 136 koní a 260 Nm, kterému dodává šťávu 50 kWh bateriový balík uložený v podlaze.
Na druhou stranu je konstrukce notně upravená, aby odpovídala běžným závodním standardům. Má mimo jiné upravený podvozek, vybrakovaný interiér doplněný skořepinovými sedačkami se závodními pásy a bezpečnostní klecí, mezi předními koly je pak samosvorný diferenciál Torsen.
I přes významné odlehčení není 136koňová závodní elektrická Corsa právě raketově rychlá, vždyť na stovku se rozjede za 8,1 sekundy. Ale vzhledem k tomu, že jde o závodní nářadí pro začínající jezdce, bude její rychlost naprosto dostatečná. Podobnost se sériovou verzí navíc tlačí pořizovací cenu dolů – měla by se pohybovat kolem 50 tisíc euro (v přepočtu1,3 milionu), tedy podobně jako Adam R2. Utěšit by vás mohlo, že nabíjením ze zásuvky ušetříte na palivu, ale i tak půjde stále o docela drahé závodění (ostatně jako každé závodění).
Opel plánuje v první vlně postavit 15 kusů, které si od půlky sezóny 2020 zazávodí v německém rallye šampionátu a na pár dalších vybraných podnicích. No, pokrok nezastavíš a elektrická rallye Corsa bude určitě dostatečně rychlé a zábavné závodní auto, ale přeci jen se obáváme, že nám to ječení, prskání a práskání benzinových rallye speciálů bude k dokonalému diváckému zážitku trochu chybět…