Článek
Crossover Crossland je druhým modelem Opelu, který přebírá novou designovou tvář značky. Tím prvním byla nedávno představená druhá generace crossoveru Mokka – a pokud vám tu najednou přijde nějak „přecrossoverováno“, tak to necítíte úplně nesprávně. Jenže zatímco Mokka je primárně stylovkou, účel Crosslandu je poněkud odlišný…
Crossland měl totiž nahradit dříve oblíbená kompaktní MPV (vzpomínáte na Merivu?), proto převzal jejich vysokou stavbu, skvělou prostornost a promyšlenou praktičnost a smíchal to se stylem SUV. A daří se mu to skvěle již od roku 2017 – právě proto nyní přišel čas na důkladný facelift.
Novou nepřehlédnutelnou tváří s černým grilem propojeným s adaptivními full-LED světly v rozích (v Opelu ji nazývají Vizor) doplněnou zatmavenými zadními LED světly vzadu, upravenými oběma nárazníky se stříbrnými vloženými prvky, novými designy kol a dalšími vizuálními detaily to ale jen začíná, novinek je totiž celá dlouhá řada.
Architektura kabina se nijak nezměnila, ale přibyla v ní ortopedická AGR sedadla pro řidiče a spolujezdce dodávaná na přání. Na osmipalcovém dotykovém displeji běží nová verze infotainmentu podporující široké možnosti mobilní (Android Auto a Apple CarPlay, indukční nabíjení) a online konektivity (aktuální data z dopravy pro navigaci a další služby).
Všechny motorizace nyní samozřejmě plní nejpřísnější emisní normu Euro 6d: benzinový tříválec 1,2l je k dispozici v jedné atmosférické (výkon 83 koní) a dvou přeplňovaných verzích (110 a 130 koní, silnější je k dispozici i s automatickou převodovkou), dieselový čtyřválec 1,5l je v nabídce ve dvou verzích (110 a 120 koní), přičemž ta slabší je spojena pouze s manuálem, ta silnější zase jen s automatem.
Inženýři z Rüsselsheimu v rámci inovací hodně zapracovali na naladění řízení – nyní by mělo být ještě přesnější – a podvozku, který by díky novým tlumičům a pružinám měl nabízet povedenější mix pohodlí a agility. Novinkou je také systém IntelliGrip, tedy sada jízdních režimů měnících nastavení elektroniky pro maximální trakci (stále pouze v rámci pohonu předních kol), a tedy snadnější zdolávání terénních překážek – volit můžete mezi módy asfalt, sníh, bláto, písek a zcela vypnutým ESP (v rychlosti do 50 km/h) prostřednictvím otočného ovladače na středovém tunelu.
Hlavní devizy Crosslandu se ale při modernizaci neztratily – pořád se můžete spolehnout na jeho příkladnou prostornost a variabilitu. Zadní lavice dělená v poměru 60:40 je totiž individuálně sklopná a posuvná o 150 mm, můžete tak zvětšit zavazadlový prostor o skvělém objemu 410 litrů až na naprosto vynikajících 520 l. Když ji pak kompletně sklopíte, získáte jeskyni o objemu 1 255 l. Tomu se žádný jiný podobně malý crossover nevyrovná!
Opel Crossland tak na přeplněném trhu kompaktních crossoverů má stále své místo, a díky sadě vylepšení v rámci modernizace je ještě atraktivnější než kdy dřív. Původní Crossland byl jeden z nejdostupnějších crossoverů startující na částce 319 990 Kč, tak snad se s novou verzí jeho cena nevyšroubuje nahoru. Pokud jste se do něj zakoukali, připravte se na návštěvu nejbližšího dealeru, protože už brzy budete u něj budete moci učinit závaznou objednávku, první auta pak k zákazníkům dorazí hned zkraje roku 2021.