Článek
O verzích nové Corsy, včetně její elektrické varianty, jsme vás už informovali s předstihem. Zbrusu nová generace s pořadovým písmenem F přijíždí do Česka (zatím) se tříválcovými benzinovými motory a jedním čtyřválcovým dieselem, což je v segmentu malých hatchbacků čím dál větší vzácnost.
Základní verze pojmenovaná příznačně Corsa nabídne celkem zajímavou výbavu. Jde o atmosférický motor o objemu 1,2 litru a výkonu 75 koní spárovaný s pětirychlostním manuálem, který do městského provozu, kam je auto primárně určené, rozhodně dostačuje.
V rámci bezpečnosti se můžete těšit vedle povinných systémů, také na autonomní technologii nouzového brzdění, čelní a boční a hlavové airbagy, varování před vybočením z jízdního pruhu nebo rozpoznávání dopravních značek. Komfortní prvky typu tempomat, elektricky ovládaná přední okna, výškově i podélně nastavitelný volant nebo centrální zamykání s dálkovým ovladačem či pětipalcový audiosystém s Bluetooth rozhodně potěší. Za 289 900 Kč jde rozhodně o zajímavou variantu, nicméně důležitý prvek, manuální klimatizace, tady chybí. Můžete si ji dokoupit, ovšem stojí 20 tisíc korun.
To už dává daleko větší smysl kouknout po edici Smile za 314 990 Kč se stejným motorem, ale daleko zajímavějšími prvky výbavy, které čítají mimo manuální klimatizace také například vyhřívaný volant, sedačky, parkovacího asistenta nebo světelný i dešťový senzor.
Pokud jste fanouškem vznětových motorů, pak si připravte nejméně 379 990 Kč a dostanete i prvky výbavy nazvané Edition, zahrnující například klimatizaci nebo kliky dveří v barvě karoserie.
Na všechny vozy platí tovární pětiletá záruka, která je omezená nájezdem 100 tisíc kilometrů. A pokud nejste zastáncem fosilních paliv, máme pro vás dobrou zprávu, elektrická Corsa by měla přijít na český trh už koncem letošního roku.