Článek
Nevěřte reklamním kampaním. Opel totiž z billboardů a celostránkových reklam huláká, jak je Corsa 100% německá, ale všichni přeci moc dobře víme, že to tak není. Jako základ totiž posloužil francouzský Peugeot 208. To ale vůbec není něco, za co by se Opel měl stydět, vždyť nová 208 patří k těm nejlepším autům na trhu. Navíc, stejně jako v případě úspěšných modelů Crossland X (postaveným na základu minulého Peugeotu 2008) a Grandland X (Peugeot 3008), němečtí inženýři vzali francouzský základ a důkladně ho přepracovali a vylepšili!
Jedinečná identita Corsy zůstává zachována, při pohledu zvenku totiž žádnou podobnost s Peugeotem 208 nenajdete. Corsa místo francouzské elegance vsadila na dynamičtější tvary (vůbec jim neškodí pouze pětidveřová koncepce karoserie), které zvlášť vyniknou na 17palcových litých kolech a s kontrastním černým lakováním střechy (variantou je i bíle lakovaná střecha) a dalších doplňků. Na zkosené zádi má dokonce spojler prodlužující střechu. Výsledný stroj tak vypadá až překvapivě dynamicky. A ještě překvapivější je, že stejně tak i jezdí.
Zpočátku Corsa klame tělem, protože při běžném korzování je ukázkově tichá, pohodlná a spořádaná, snadno se ovládá a motor skoro neslyšíte. Přitom se vůbec nemusíte courat, síly má dost už od nízkých otáček. Dokonce i dálnice jsou pro Corsu hračkou – osm stupňů jejího hladce řadícího automatu je perfektně připraveno na jakoukoliv eventualitu, auto je slušně utlumené a i ve vysokých rychlostech stabilní. Překonávat s ní stovky kilometrů není žádným utrpením, právě naopak…
Skutečně vás ovšem překvapí až na točité okresce. Stačí přepnout volič jízdních režimů na Sport a nebát se podržet plyn na podlaze – motor za jásavého vrčení radostně točí k červenému poli, automatická převodovka tam kope jeden kvalt za druhým (nebo si je můžete nacvakat pádly pod volantem), podvozek je zakousnutý do asfaltu a lehkonohá Corsa hbitě mění směr, takže vodit ji zatáčkami je až překvapivá zábava.
Zážitek s Corsou doplňuje i fakt, že máte v rukou obyčejný kulatý volant. To je jedno z vylepšení německých inženýrů, kteří zjevně nesouhlasili s francouzským pojetím ergonomie – volant tak nemusíte mít v klíně, abyste viděli na budíky.
Tady je všechno normální. Velký kulatý volant přímo před hrudníkem, za ním schované budíky (v případě vyšších verzí jde o velmi přehledný digitální displej), klimatizace má pořád vlastní ovládací panel, a dokonce se kvůli vypnutí stop/startu nemusíte ponořit do hlubin menu infotainmentu jako u Peugeotu. Kabina Corsy je prostě moc příjemné prostředí s hezkými designovými detaily a kvalitními materiály, i když místo hry na efekt jako u 208 sází spíš na přehlednost a snadnou použitelnost.
Stejně jako ve 208 tady ale není extra moc místa (vpředu si ještě uděláte pohodlí, ale zadní sedadla jsou trochu stísněná a kufr má průměrných 309 litrů), taky kvalita plastů jde na méně exponovaných místech rychle dolů, ale není to nic, co by Corsu kazilo – taková jsou prostě všechna auta této třídy.
Málokterý vůz je ale vybavený jako Corsa. Objednat si totiž můžete třeba vyhřívání sedadel i volantu, ambientní osvětlení, LED Matrix světla (jedinečné pro Opel), 10“ infotainment, bezdrátové nabíjení telefonu, automatické přepínání dálkových světel, adaptivní tempomat nebo automatický parkovací asistent. V téhle oblasti Corsa spojením s moderním Peugeotem 208 jednoznačně vydělala nejvíc (i když tím přišla o vyhřívané přední okno minulé generace, fňuk). Opel má navíc agresivněji nastavenou obchodní politiku, takže Corsu seženete za lepší peníze než 208.
Zbývá tedy vybrat vhodný motor. Benzinová paleta je složená z tříválců 1,2 l – základem je atmosférický motor s výkonem 75 koní, který ovšem bude stačit jen na jízdu s prázdným autem kolem komína. Cena této základní Corsy je akčních 289 900 Kč.
Další varianty jsou dvě přeplňované verze se 100 a 130 koni. Stokoňová Corsa začíná na 330 tisících a za dalších 70 tisíc (respektive za 50 tisíc u vyšší výbavy) ji můžete nakombinovat s automatickou převodovkou. Silnější verzi se 130 koni nabízí Opel pouze s automatem a nejvyšší výbavou, takže stojí 440 tisíc korun. Diesely zastupuje povedená patnáctistovka se 100 koni a 250 Nm nabízená pouze s manuálem a cenou začínající na 380 tisících.
Brzy také dorazí čistě elektrická Corsa-e, která bude díky výkonu 136 koní a 260 Nm ideální na tiché brouzdání městem, přitom díky dojezdu až 330 km vám umožní podívat se i daleko za jeho hranice. Připravte se ale na to, že bude stát 739 990 Kč (kompenzovat to částečně bude bohatá základní výbava).
Rozumnou specifikaci (benzin, 100 koní a manuál, akční výbava Smile) pořídíte za 345 tisíc, což je skvělá cena za velmi atraktivní, pečlivě navržené a kvalitně zpracované, zkrátka skrz naskrz povedené auto. Opel na spojení s Peugeotem hodně získal, přitom se mu sympaticky podařilo udržet si vlastní tvář. Kdybychom se rozhodovali mezi 208 a Corsou, vsadili bychom na Němce. A vůbec by nám nevadilo, že pod kabátkem skrývá kus Francouze.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový tříválec, turbo, uložený vpředu napříč |
Zdvihový objem | 1 199 cm3 |
Výkon | 96 kW (130 k) při 5 500 ot./min. |
Točivý moment | 230 Nm při 1 750 ot./min. |
Převodovka | automatická, 8 stupňů |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 165 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 8,7 s |
Maximální rychlost | 208 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 5,8 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 44 l |
Kola a pneumatiky | 205/45 R17 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 060/1 765/1 433 mm |
Rozvor | 2 538 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 309 l |