Článek
Opel se hodně chlubí tím, že nové Combo jezdí jako normální osobní auto – a je skutečně hodně blízko. Ovládá se stejně snadno, je podobně kultivované a pohodlné, podvozek se na silnicích chová velmi způsobně (vzadu jsou vinuté pružiny s variabilní tuhostí), motor je hladký a nic nežere (nezajetý kousek v prázdném autě uměl jet za 5 litrů). Vlastně jediné, co mi kazí dojem z klasického osobáku, je chybějící vnitřní zpětné zrcátko (jedna z těch věcí, kterou opravdu oceníte, až když o ni přijdete) téhle čistě užitkové verze. Ale i na to má Combo odpověď.
Kromě širokoúhlé parkovací kamery může mít totiž další kameru snímající prostor za autem a promítající ho na displej umístěný tam, kde zpětné zrcátko obvykle bývá. A tím to nekončí, další kameru může mít pod pravým vnějším zpětným zrcátkem, která monitoruje prostor vpravo směrem vzad pro lepší přehled ve složitých situacích (kdy si nevidíte přes pravé rameno kvůli chybějícímu bočnímu prosklení). Tím však nabídka výbavy ani zdaleka nekončí!
Combo se může pochlubit 8“ infotainmentem (který umí Android Auto a Apple CarPlay), head-up displejem, bezklíčovým odemykáním, bezdrátovým nabíjením, vyhříváním úplně všeho (kromě sedadel také volant a čelní sklo) a samozřejmě sadou jízdních asistentů: nouzové brzdění, adaptivní tempomat, sledování jízdy v pruhu, samočinný parkovací asistent, sledování mrtvých úhlů, čtení dopravních značek nebo senzor únavy řidiče. Takovou nálož nemají ani leckterá osobní auta hrající si na prémiovky.
U dodávky jsou ale daleko důležitější užitné vlastnosti – a i tady Combo Van exceluje. V nabídce jsou dvě velikosti (4,4 m a 4,75 m, přičemž ta delší má o 19 cm delší rozvor), nákladový prostor může mít 3,3 m3 u krátké (dokonce až 3,8 m3, když využijete průvlak do kabiny za sedadlem spolujezdce pro dlouhé předměty) a 3,9 m3 u dlouhé verze (až 4,4 m3, délka nákladového prostoru je pak až 3,44 m, případně lze objednat i výklopnou zadní část střechy), užitečné zatížení je až 948 kg (s podvozkem zesíleným za příplatek, delší XL ho má standardně a uveze až 895 kg), které pohlídá automatický indikátor přetížení. Kabina může usadit 2, 3 nebo až 5 osob a největší trik Comba je, že se do jeho nákladového prostoru vejdou dvě europalety (i do krátké verze). To vám jiná dodávka této velikosti nenabídne (tedy kromě identických sourozenců od PSA, pochopitelně).
K pohonu si můžete zvolit benzinový tříválec s turbem 1,2 PureTech, nebo jeden z dvojice turbodieselů: starší, ale prověřený 1,6 TDCI (norma Euro 6.1) či zcela nový 1,5 TDCI (Euro 6d-TEMP) s nižší spotřebou i emisemi.
Jak už jsem řekl, podvozek si můžete objednat v heavy duty úpravě (za pouhých 5 tisíc korun), případně přizvednutý o 30 mm a doplněný krytem motoru, pokud občas musíte sjet z asfaltky. V takovém případě nejspíš využijete IntelliGrip Traction Control, který nastaví ESP a další elektronické systémy podle druhu povrchu, který s autem zrovna zdoláváte (písek, kameny, bláto, sníh), jako bonus má Combo také asistent pro sjíždění svahů. A pokud vám ani to nestačí, brzy si Combo Van budete moci objednat s pohonem všech kol Dangel.
Combo Van je tak na vše připravenou, široce variabilní dodávkou, která vám nabídne víc prostoru, využitelnosti, komfortu a výbavy než konkurence. Ceny začínají u krátké verze na 295 900 Kč bez DPH (základní podvozek, motor 1,5 CDTI 75 k), u dlouhé verze XL na 334 060 Kč bez DPH (posílený podvozek, 1,5 CDTI 102 k). A zbytek bude záležet na tom, jak přesně si ho naspecifikujete (výbavou i určením). Ještě doplním, že model Combo můžete mít i v osobní variantě Life, která pojme až 7 cestujících. U Comba si prostě vyberete, ať chcete nebo potřebujete cokoliv.