Článek
Astra pro to má totiž jedinečné nadání dané širokým repertoárem vlastností a schopnost. Začněme u prostorného interiéru, který snadno pojme čtveřici členů posádky a jejich bagáž (kufr má solidní objem 540 l). Všechno v kabině se snadno ovládá a ergonomie je příkladná – dokonce i u infotainmentu, jedné z hlavních novinek nedávného faceliftu, který je nyní mnohem přehlednější a intuitivnější (a pochopitelně taky našlapaný funkcemi pro online a mobilní konektivitu).
Určitě také oceníte jeden z nejpohodlnějších podvozků v této třídě. Všechny nerovnosti a výmoly zdolává s elegantním zhoupnutím, které posádku ani auto nevyvede z míry. Komfort není nikdy na úkor jistoty ani ovladatelnosti, Astra se za všech okolností a v každé rychlosti chová poslušně a spořádaně, takže se na ni vždy můžete spolehnout.
Další vítanou devizou je nový tříválcový turbodiesel 1,5 CDTI s výkonem 122 koní, který si pod kapotou jen tiše přede, neduní ani nerachtá, hladce se vytáčí a trochu slyšet je až pod plynem, kterého však díky jeho přirozené síle zátahu (300 Nm již od 1 750 otáček) moc nepotřebujete. Přitom se snadno spokojí se skromnými pěti litry paliva na každých sto kilometrů (tomu pomohla i vylepšená aerodynamika). Díky tomu ujedete na jednu nádrž skoro tisíc kilometrů, a účty za naftu vás tak nesedřou z kůže.
Cestovního nadání si všimnete i na zpřevodování manuální převodovky, které je v době přísných emisních testů nezvykle dlouhé – čtyřku totiž řadíte až lehce nad 50 km/h (jinde už většinou sázíte pětku) a šestku tam dáte až v 90 km/h. Díky tomu nemusíte v Astře tak často řadit a vyšší cestovní rychlosti, kde by vás jiná auta obtěžovala větším hlukem a spotřebou, jsou pro ni zcela relaxační záležitostí.
Na dálnici se vám taky budou hodit elektroničtí pomocníci v podobě adaptivního tempomatu a vedení jízdy v pruhu, díky nimž můžete při nudných, dlouhých přesunech za volantem trochu relaxovat – ideálně v pohodlných sedadlech AGR navržených ve spolupráci s ortopedy. Skvělé jsou také matrixové LED světlomety, které se samy postarají, abyste viděli co nejdál, a přitom nikoho neoslňovali.
Faceliftovaná verze Opelu Astra je tak ještě povedenějším autem, než bývalo. Pravda, na ty nejlepší ve třídě mu přeci jen něco málo chybí (třeba víc sexy design, živější řízení nebo trochu více místa na zadních sedadlech), ale vyvažuje to hodně atraktivní cenovou nabídkou, díky které by se mohl stát vaším favoritem. Zvlášť pokud rádi cestujete.
Ceník Opelu Astra ST začíná na sympatických 399 990 Kč (1,2 turbo 110 k), nejlacinější naftu (1,5 CDTI 105 k) pak pořídíte za 485 990 Kč. Testovaná verze měla cenovku 580 990 Kč. Za příplatek 52 tisíc můžete mít nový 9stupňový automat, který bude ještě příjemnější společník než manuál.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový tříválec, turbodiesel, uložený vpředu napříč |
Zdvihový objem | 1 496 cm3 |
Výkon | 90 kW (122 k) při 3 500 ot./min. |
Točivý moment | 300 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min. |
Převodovka | manuální, 6 stupňů |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 320 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 10,5 s |
Maximální rychlost | 210 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 3,5 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 48 l |
Kola a pneumatiky | 205/55 R16 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 702/1 871/1 510 mm |
Rozvor | 2 662 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 540 l |