Hlavní obsah

Omlazený Hyundai Kona oblékl dres a chystá se sportovat

Foto: Hyundai

Modernizovaný Hyundai Kona se nově chlubí také sportovní variantou N Line, která se od standardu neliší jen vzhledem

Kona je na evropském trhu osobitým vozítkem, které se po třech letech dočkalo modernizace. Pod kapotu se dostaly rozmanité jednotky podporující ekologickou i sportovní jízdu. To ale není vše, vůbec poprvé se u Kony objevuje výbavový stupeň N Line, vyzdvihující dynamický projev kompaktního SUV. Novinek je dost, tak si je pojďme ve stručnosti projít.

Článek

Atraktivní novinkou u Kony je výbavový stupeň N Line, který svým designem posunuje vozidlo do sportovnějšího segmentu kompaktních SUV. Povšimněte si například bočních prahů, jak ladí s 18palcovými litými koly. Vzadu nechybí samozřejmě difuzor a zdvojená koncovka výfuku. Interiér vozu pak doplňuje stylové prošívání i loga N.

Typickým poznávacím znakem každé Kony je diodové denní svícení evokující pronikavý pohled. Za zmínku stojí záď s vyvýšenými světlomety, prvkem tolik typickým pro moderní SUV. Omlazená verze se liší nejen vzhledem, ale také o 40 milimetrů delší karoserií. Do nabídky přibyly nové laky i jejich kombinace.

Foto: Hyundai

Výše posazené lampy má dnes mnoho sportovně-užitkových vozů. Praktický smysl moc nemají, jde především o efekt

Většími změnami prošel také interiér. Ten řidiče potěší například ambientním osvětlením, hliníkovými rámečky výdechů ventilace, vylepšeným čalouněním sedadel, barevnými kombinacemi, přepracovanou středovou dotykovou obrazovkou a fungl novým digitálním přístrojovým štítem. Vybrané funkce vozidla bude možné spravovat přes mobil, a dokonce se nechat pár posledních metrů do cíle navigovat pěšky. Rozšířená výbava zahrnuje rovněž bezdrátové systémy Android Auto a Apple CarPlay.

V rámci bezpečnostní výbavy na vás čeká například chytřejší tempomat, upozornění na rozjezd vozidla vpředu, pokročilejší hlídač jízdy v pruzích, propracovanější autonomní nouzové zastavovací technologie a další vychytávky. Standardem se stal systém nouzového volání eCall.

Foto: Hyundai

Kabina prošla lehkou modernizací a digitalizací

Čtyřkolka a 198 kobyl

Nejvrcholovější motorizací pro Konu je 198 koňová přeplňovaná benzinová šestnáctistovka spárovaná se sedmistupňovým automatem. Tuto variantu můžete mít též s pohonem 4x4. Do hry se dostal také 48voltový mild-hybridní pohon, standardně montovaný do naftových šestnáctistovek o výkonu 136 koní. Milovníci mechanického řazení budou moci sáhnout po inteligentním šestikvaltu umožňujícím jízdu setrvačností nebo zvolit klasický šestirychlostní manuál. V paletě motorů se objevuje i turbem nadopovaný litrový tříválec o výkonu 120 koní.

Foto: Hyundai

Celková délka vozu narostla o 40 milimetrů

Teprve vloni se do Kony dostala hybridní soustava zahrnující atmosférickou zážehovou šestnáctistovku a elektromotor. Tohle duo zůstává i po modernizaci a servíruje celkový systémový výkon 141 koní.

Vývojáři nevynechali práce na podvozku, proto se u faceliftové Kony můžete těšit na plynulejší a klidnější jízdu. Změnila se charakteristika odpružení, příčné zkrutné stabilizátory, dorazy propružení a tovární pneumatiky. Vrcholová Kona N Line 4x4 s turbomotorem 1,6 litru se ještě liší specificky nastaveným řízením, vyhovujícím sportovnějšímu charakteru auta.

Svěží kony se objeví v evropských prodejnách značky na konci letošního roku. Hybrid přijde začátkem příštího roku a plně elektrická verze bude odhalena později. Už teď však víme, že poskytne stejný dojezd na jedno nabití (až 484 kilometrů) jako současná Kona electric, která se vyrábí v Nošovicích u Frýdku-Místku. Rodiště modernizovaného elektromobilu se podle všech indicií nezmění, takže se máme na co těšit.

Načítám