Článek
Atraktivní novinkou u Kony je výbavový stupeň N Line, který svým designem posunuje vozidlo do sportovnějšího segmentu kompaktních SUV. Povšimněte si například bočních prahů, jak ladí s 18palcovými litými koly. Vzadu nechybí samozřejmě difuzor a zdvojená koncovka výfuku. Interiér vozu pak doplňuje stylové prošívání i loga N.
Typickým poznávacím znakem každé Kony je diodové denní svícení evokující pronikavý pohled. Za zmínku stojí záď s vyvýšenými světlomety, prvkem tolik typickým pro moderní SUV. Omlazená verze se liší nejen vzhledem, ale také o 40 milimetrů delší karoserií. Do nabídky přibyly nové laky i jejich kombinace.
Většími změnami prošel také interiér. Ten řidiče potěší například ambientním osvětlením, hliníkovými rámečky výdechů ventilace, vylepšeným čalouněním sedadel, barevnými kombinacemi, přepracovanou středovou dotykovou obrazovkou a fungl novým digitálním přístrojovým štítem. Vybrané funkce vozidla bude možné spravovat přes mobil, a dokonce se nechat pár posledních metrů do cíle navigovat pěšky. Rozšířená výbava zahrnuje rovněž bezdrátové systémy Android Auto a Apple CarPlay.
V rámci bezpečnostní výbavy na vás čeká například chytřejší tempomat, upozornění na rozjezd vozidla vpředu, pokročilejší hlídač jízdy v pruzích, propracovanější autonomní nouzové zastavovací technologie a další vychytávky. Standardem se stal systém nouzového volání eCall.
Čtyřkolka a 198 kobyl
Nejvrcholovější motorizací pro Konu je 198 koňová přeplňovaná benzinová šestnáctistovka spárovaná se sedmistupňovým automatem. Tuto variantu můžete mít též s pohonem 4x4. Do hry se dostal také 48voltový mild-hybridní pohon, standardně montovaný do naftových šestnáctistovek o výkonu 136 koní. Milovníci mechanického řazení budou moci sáhnout po inteligentním šestikvaltu umožňujícím jízdu setrvačností nebo zvolit klasický šestirychlostní manuál. V paletě motorů se objevuje i turbem nadopovaný litrový tříválec o výkonu 120 koní.
Teprve vloni se do Kony dostala hybridní soustava zahrnující atmosférickou zážehovou šestnáctistovku a elektromotor. Tohle duo zůstává i po modernizaci a servíruje celkový systémový výkon 141 koní.
Vývojáři nevynechali práce na podvozku, proto se u faceliftové Kony můžete těšit na plynulejší a klidnější jízdu. Změnila se charakteristika odpružení, příčné zkrutné stabilizátory, dorazy propružení a tovární pneumatiky. Vrcholová Kona N Line 4x4 s turbomotorem 1,6 litru se ještě liší specificky nastaveným řízením, vyhovujícím sportovnějšímu charakteru auta.
Svěží kony se objeví v evropských prodejnách značky na konci letošního roku. Hybrid přijde začátkem příštího roku a plně elektrická verze bude odhalena později. Už teď však víme, že poskytne stejný dojezd na jedno nabití (až 484 kilometrů) jako současná Kona electric, která se vyrábí v Nošovicích u Frýdku-Místku. Rodiště modernizovaného elektromobilu se podle všech indicií nezmění, takže se máme na co těšit.