Hlavní obsah

Omlazené Porsche Macan ve verzi Turbo nabídne 440 koní

Foto: Porsche

Porsche dosud omlazenou verzi svého modelu Macan nabízelo s výkonem nejvýše 354 koní. Kdo by se ale chtěl dostat přes metu čtyř stovek koní, může konečně opět sáhnout po Macanu Turbo. Oproti původní verzi má menší motor, ale vyšší celkový výkon.

Článek

Šestiválec naštěstí ve verzi Turbo zůstal. Už však nemá objem 3,6 litru, nyní si musí vystačit s „pouhými“ 2,9 l. Dárcem byly modely Cayenne a Panamera, pod jejichž kapotami už tento motor (sdílený s Audi) najdete. Přesto však objemově menší motor dokáže nabídnout o 40 k vyšší výkon, byť točivý moment 550 Nm zůstal stejný.

Foto: Porsche

Zvenku vypadá Macan jako SUV, ale uvnitř si budete připadat jako ve sportovním autě

Verze před faceliftem zvládla sprint na stovku za 4,4 sekundy a jela nejvýše 266 km/h. Omlazená verze musí být pochopitelně rychlejší, jinak by se lidé z marketingových a PR kanceláří německé automobilky hodně zapotili.

Macan rychlejší skutečně je, i když ne o mnoho. Na zrychlení 0-100 km/h je to pouhá jedna desetina (nyní 4,3 sekundy) a nejvyšší rychlost je o zanedbatelné 4 km/h vyšší (nyní 270 km/h). A jak budou oba agregáty rozdílné z hlediska reálné dynamiky, na to „od stolu“ nemáme odpověď.

Proti běžným verzím má Turbo větší otvory pro přístup vzduchu, boční prahové nástavce a vnější zpětná zrcátka Sport Design v barvě karoserie. Vzadu je pak decentní spojler, vše korunují specifická 20palcová kola. Dobrým poznávacím znamením je také čtveřice koncovek výfuku.

Foto: Porsche

Nejsilnější Macan Turbo má patřičně vylepšený bodykit, abyste ho jen tak nepřehlédli

Technickou zajímavostí jsou brzdy s technologií PSCB (Porsche Surface Coated Brake), které zatím nabízí jen Porsche. Kotouče jsou potažené vrstvou karbidu wolframu – podle automobilky mají rychlejší odezvu, méně se opotřebovávají, a hlavně mají údajně až o 90 procent nižší tvorbu brzdného prachu. K mání jsou pro Macan Turbo i keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).

Světovou premiéru si omlazený Macan Turbo odbude na zářijovém frankfurtském autosalonu. Už je známá i cenovka, v přepočtu 2,4 milionu korun.

Načítám