Článek
Šestiválec naštěstí ve verzi Turbo zůstal. Už však nemá objem 3,6 litru, nyní si musí vystačit s „pouhými“ 2,9 l. Dárcem byly modely Cayenne a Panamera, pod jejichž kapotami už tento motor (sdílený s Audi) najdete. Přesto však objemově menší motor dokáže nabídnout o 40 k vyšší výkon, byť točivý moment 550 Nm zůstal stejný.
Verze před faceliftem zvládla sprint na stovku za 4,4 sekundy a jela nejvýše 266 km/h. Omlazená verze musí být pochopitelně rychlejší, jinak by se lidé z marketingových a PR kanceláří německé automobilky hodně zapotili.
Macan rychlejší skutečně je, i když ne o mnoho. Na zrychlení 0-100 km/h je to pouhá jedna desetina (nyní 4,3 sekundy) a nejvyšší rychlost je o zanedbatelné 4 km/h vyšší (nyní 270 km/h). A jak budou oba agregáty rozdílné z hlediska reálné dynamiky, na to „od stolu“ nemáme odpověď.
Proti běžným verzím má Turbo větší otvory pro přístup vzduchu, boční prahové nástavce a vnější zpětná zrcátka Sport Design v barvě karoserie. Vzadu je pak decentní spojler, vše korunují specifická 20palcová kola. Dobrým poznávacím znamením je také čtveřice koncovek výfuku.
Technickou zajímavostí jsou brzdy s technologií PSCB (Porsche Surface Coated Brake), které zatím nabízí jen Porsche. Kotouče jsou potažené vrstvou karbidu wolframu – podle automobilky mají rychlejší odezvu, méně se opotřebovávají, a hlavně mají údajně až o 90 procent nižší tvorbu brzdného prachu. K mání jsou pro Macan Turbo i keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).
Světovou premiéru si omlazený Macan Turbo odbude na zářijovém frankfurtském autosalonu. Už je známá i cenovka, v přepočtu 2,4 milionu korun.