Hlavní obsah

Odvážný elektromobil Kia EV6 slibuje dojezd až 500 km

Foto: Kia

Automobilka Kia představila svou variantu elektromobilu na nové platformě sdílené s Hyundai Ioniq, která se chlubí moderní konstrukcí a nejvýkonnější technikou. Jeho odvážné nové tvary jsou dílem kompletně nového designového jazyka, podle kterých rozeznáme i všechny další elektromobily Kia.

Článek

Model EV6 není první elektromobil Kia (tím je model e-Niro, na který navázal Soul EV), ale je to první model na dedikované elektrické platformě E-GMP, kterou Kia sdílí v rámci koncernu společně s Hyundai – ten na ní nedávno představil model Ioniq 5, první z rodiny elektromobilů Ioniq.

Díky Hyundai tak už víme, že jde o klasické skateboardové šasi s širokým rozvorem, který přináší dostatek místa pro baterie uložené v podlaze i neobyčejně vzdušný interiér pro posádku. Platforma podporuje montáž jednoho (na zadní nápravě pohánějící zadní kola) či dvou elektromotorů (po jednom na každé nápravě umožňující pohon všech čtyř kol) a instalaci baterie o kapacitě až 72 kWh slibující dojezd kolem 500 km. Výkonná 800V architektura přináší bleskové nabíjení výkonem až 220 kW, díky kterému je nabití 10–80 % otázkou pouhých 18 minut.

Odhalení všech technických podrobností si však Kia nechává až na později, nyní se s námi podělila jen o první náhled, jak bude novinka pojmenovaná prozaicky EV6 (EV je zkrátka z electric vehicle neboli elektromobil, číslo 6 odpovídá velikostnímu zařazení v rámci rodiny plánovaných produktů Kia EV) vypadat zvenku i uvnitř.

Foto: Kia

EV6 se může pochlubit moderním, ale stále elegantním designem

EV6 je moderně tvarovaný crossover navržený kompletně novým designovým jazykem pojmenovaným „Spojené protiklady“. Všimněte si mírně napnutých ploch a promyšleně propojených linií, kontrastu bílých panelů karoserie s černými skly a dalšími doplňky a jemným akcentem chromu u některých detailů. Celkový dojem je uhlazený – Kia na rozdíl od mnoha jiných značek nepotřebuje šokovat. Jen možná škoda, že typickou masku ve tvaru tygřího čumáku nahradila „Digitální tygří tvář“ formovaná LED podpisem v čelních světlometech. Jenže elektrická auta prostě rozměrnou masku chladiče nepotřebují…

Podobně uhlazená je i kabina prostá jakýchkoliv samoúčelných výstřelků – volant s velkým středem (podobný volantům Genesis), rozměrné displeje palubních přístrojů a infotainmentu, nenápadný panel klimatizace a otočný volič převodovky na středovém tunelu… A to je vše. Víc ovládacích prvků prostě není třeba. Zbytek kabiny tak slouží už čistě jen pro pohodlné usazení posádky, odkládání předmětů a také pro potěchu oka. Architektura interiéru není tak odvážná jako u Ioniqu 5, ale zákazníkům bude alespoň více připomínat jejich současný konvenční vůz, a přechod k elektromobilitě tak bude menším šokem.

Kia odtajní všechny další detaily o modelu EV6 již tento měsíc na digitální tiskové konferenci. Na trh by pak tento nový vůz měl dorazit ještě před koncem letošního roku s ceníkem posazeným o trochu výš než u Ioniq 5, Kia EV6 totiž ve srovnání s ním bude o trochu větší a mírně luxusněji vybavená.

Načítám