Článek
Za úspěchem obou dosluhujících modelů není marketing ani nějaké přehnané úpravy na podvozku či motoru. Modely RS i Scout jsou dostatečně individualistické, v obou případech praktické, a pokud se podíváte do ceníku, zjistíte, že vzhledem k jinak příplatkové výbavě jde vlastně o výhodnou koupi. A můžeme si být absolutně jistí, že Škodovka obě verze opět bude nabízet!
Škoda Octavia RS
Věděli jste, že od představení první Octavie RS uběhlo už dvacet let? To je dost dobrý důvod k oslavě, nemyslíte? Třeba bychom mohli mít kromě standardní verze RS i nějakou jubilejní…
Ať už to bude jakkoliv, bude-li to stejné jako u trojkové Octavie, tak by v nabídce měly být dva motory, a to buď benzinový 2,0 TSI, nebo dvoulitrový turbodiesel. První motor by mohl mít výkon okolo 260 koní a turbodiesel by měl zase těžit hlavně ze zvýšeného točivého momentu. A protože už v sérii má 2,0 TDI výkon 180 koní a 380 Nm, přímo se nabízí 200koňová varianta, kde by točivý moment vyšplhal na 400 Nm.
Otázkou je, co slíbená hybridní verze RS. O té totiž mluvil šéf vývoje Christian Strube pro britský Autocar, když doslova řekl, že v roce 2021 se dočkáme nové Octavie RS, která bude mít pod kapotou hybridní ústrojí. A podle jeho slov by to měla být víceméně stejná pohonná jednotka jako v konceptu Vision RS, tedy přeplňovaný čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 110 kW spojený s elektromotorem o síle 75 kW. Jenže to je zase na sportovní Octavii málo...
Všechny modely RS budou samozřejmě úzce spřízněné s Golfem GTI a GTD, budou mít snížený podvozek a jinak nastavené pérování. Pohon všech kol by měl i nadále zůstat výsadou dieselové verze, takže zájemci o rychlou benzinovou čtyřkolku budou muset zvolit Golf R nebo Seat Leon Cupra ST. V obou autech by měla být podle všeho možnost výběru, jestli zvolíte šestistupňový manuál, nebo příplatkové DSG s pádly pod volantem.
Známý designér vystupující pod zkratkou X-Tomi Design pustil do světa možnou podobu nové Octavie RS, ale co víme my, tak skutečnost bude trochu jiná… Nový vůz totiž rozhodně dostane jiný design kol a přepracované logo RS s červeným V, které bylo představeno vloni na Kodiaqu RS. A přední nárazník by měl být agresivnější, snad si vezme některé linie z konceptu Vision S.
Škoda Octavia Scout
Téměř všichni, kteří se s výběhovou Octavií Scout svezli, vám potvrdí, že rozdíl mezi běžným modelem a verzí Scout byl podstatně větší než jen ve světlé výšce (o 3 cm vyšší), jiných náraznících a v ceně. Vlastně se často mluvilo o tom, že Scout je nejkomfortněji jezdící Octavie, protože i na 18palcových kolech vůz plavně překonával překážky, žehlil české okresky a v rychleji projížděných zatáčkách přitom působil stále pevně a přesvědčivě.
Co se designu týče, ve verzi Scout byli designéři Škodovky vždy trochu konzervativní, a tak na ruském serveru Kolesa měli poměrně lehkou práci. Jiný nárazník, černé plastové lemy blatníků i prahů, samozřejmě vyšší světlá výška, to všechno naroubované na oficiální fotky čerstvě představené Octavie IV.
Česká alternativa k Volkswagenu Golf Alltrack bude mít pohon všech kol a s výjimkou nejslabších motorů by mohla kopírovat běžnou nabídku. Nejvíc smyslu samozřejmě dává dvoulitrové provedení v naftě, nicméně pro spoustu řidičů by mohla být zajímavá i benzinová verze 1,5 TSI, byť 2,0 TSI bude absolutní sázkou na jistotu.
Jsme zvědavi, jestli Škodovka představí oba modely současně nebo každý zvlášť. Verze RS by si totiž vzhledem ke svému jubileu možná zasloužila o trochu hlasitější fanfáry a větší ohňostroj.