Článek
Když se řekne obytné auto, většina lidí si představí karavan z papundeklu vyrobený v NDR, v tom lepším případě nové auto postavené na Fiatu Ducato s velkou alkovnou. Jenže těch možností je podstatně víc, od malých nástaveb pro pickupy, přes obytné dodávky až po přestavěné autobusy. Patagonia však představy o kempování povyšuje ještě na úplně jinou úroveň…
Je to velké obytné auto a už podle fotek a perexu je vám asi jasné, že to nebude žádná láce. Cena 10,5 milionu korun se ale zdá hodně jen do té doby, než se tím vším začnete zaobírat podrobně. Protože ono i úplně obyčejné obytné auto stojí dva miliony a tady se bavíme o všem, jen ne o konvenčním bydlíku!
Základem Patagonie je Kenworth K730, ale v americké společnosti Global Expedition Vehicles (GXV) vám ho klidně postaví i na podvozku nákladního Mercedesu či terénního Unimogu. Nástavba je z laminátových vyztužených a izolovaných panelů o tloušťce šest centimetrů. Má 5,3 metru délku, 2,4 m šířku a 2,1 m výšku. Na tenhle prostor se vešla kuchyň s jídelnou, koupelna a WC, no a samozřejmě taky ložnice s plnohodnotnou postelí. Kabina auta je přitom vcelku konvenční, tedy odmyslíme-li si zakázkové sedačky, audiosoupravu, DVD a radiostanici. Patagonia může posloužit až čtyřem lidem, protože sedadla v jídelně jsou rozkládací.
Asi už jste si stihli všimnout, že výbava auta je pozoruhodná. Mikrovlnná trouba, myčka, nezávislé topení, klimatizace, televize, ale třeba taky bezpečnostní dveře s trojitým zámkem, nebo dieselový agregát pro případ, když nestačí solární panely na střeše.
I úprava samotného šasi však stojí za zmínku, ostatně rozsah příplatkové výbavy si nezadá s luxusní limuzínou. Místo masážních sedadel nebo hvězdné oblohy na stropě si však vybíráte z takových věcí, jako je ochrana podvozku, síla navijáků, nebo kapacita přídavných baterií. S vysokou světlou výškou, pohonem všech kol a krátkými převisy se totiž Patagonia dostane opravdu skoro všude.
Nu, je čas začít plánovat úplně jinou dovolenou… Kam byste s tímto „zázrakem“ na kolech vyrazili vy?