Článek
Evropský trh s kompaktními crossovery je zdánlivě přeplněný, ale stále jsou na něm malé mezery, o jejichž existenci možná ani nevíme. Volkswagen se rozhodl zaplnit mezeru mezi již prodávanými crossovery T-Cross a T-Roc a na evropském trhu představuje malý crossover Taigo – první stylové SUV-kupé značky, jímž vychází vstříc aktuálním trendům v segmentu s velkými objemy prodeje.
Nový Volkswagen Taigo stojí na modulární platformě MQB, vychází z brazilského Volkswagenu Nivus a zaměřuje se na individualitu, design a emoce. Karosářská varianta se siluetou inspirovanou módními SUV-kupé vyšších tříd je pro značku nová a má za cíl zaujmout zejména mladé zákazníky (nebo zákazníky mladé duchem), kterým nabídne spojení elegantního designu s nejmodernějšími technologiemi.
Již ve standardní výbavě bude Taigo disponovat LED světlomety (chytré světlomety IQ.Light LED Matrix budou za příplatek), digitálním přístrojovým štítem, bezdrátovým nabíjením mobilních telefonů nebo nejnovějším informačním a zábavním systémem MIB3 s 9,2palcovou dotykovou obrazovkou a možností individualizace vozidla prostřednictvím uživatelského účtu Volkswagen ID.
S celkovou délkou 4,26 metru, šířkou 1,75 metru a výškou 1,49 metru je Taigo o trochu kratší, užší a nižší než T-Roc. Naopak T-Cross o několik centimetrů ve všech ohledech překonává. Délka rozvoru náprav pak měří 2 566 milimetrů a zavazadlový prostor pojme až 438 litrů zavazadel, což je srovnatelné s hranatějším T-Crossem.
Volkswagen Taigo se bude v Evropě prodávat výhradně s pohonem předních kol a bude k mání pouze s benzinovými motory, protože automobilka se kvůli emisím postupně vzdaluje od oblíbených vznětových TDI. Menšími motory nabídky budou přeplňované litrové tříválce o výkonech 95 koní (70 kW) a 110 koní (81 kW), zatímco dospělejší přeplňovaný 1,5litrový čtyřválec poskytne 150 koní (110 kW). V závislosti na motoru a výbavě pak bude Taigo dostupné s pětistupňovým a šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Volkswagen Taigo se bude vyrábět ve španělské továrně Pamplona společně s modelem Polo. Česká cena zatím nebyla zveřejněna, ale základní cena na německém trhu by neměla přesáhnout 20 000 eur (přibližně 510 000 Kč) a český předprodej bude zahájen začátkem letošního září. První vozy si zákazníci převezmou v lednu následujícího roku.