Článek
Abychom byli úplně přesní, zástupci Fordu a Volkswagenu v Detroitu oznámili, že spolupráci vážně zvažují, protože si uvědomují, že by byla pro obě strany, a nakonec i pro zákazníky velmi výhodná. Nutno říct, že tato spolupráce by se měla zatím týkat jen vývoje a výroby užitkových vozů. Až později by se měla rozšířit i do dalších oblastí. Výsledkem takové spolupráce by měla být jak širší nabídka modelů, tak větší efektivita a schopnost reagovat na požadavky zákazníků.
Vůbec prvním modelem, který by tato spolupráce měla přinést, má být zbrusu nový pickup. Dočkat bychom se ho ale měli nejdříve v roce 2022 a mělo by jít o nástupce modelu Volkswagen Amarok a Ford Ranger. Obě tato auta jsou velmi dobrá, a pokud se spojí, zákazníci by prodejcům mohli trhat ruce. Další vývoj se pak má zaměřit na výrobu dodávek, kdy si Ford vezme na starost větší a Volkswagen menší verze užitkových vozů. Vzhledem k tomu, že obě tyto značky prodaly v loňském roce více než 1,2 milionu lehkých dodávek, kooperace je vcelku logickým krokem.
Bylo by ovšem krátkozraké budovat takovou spolupráci jen kvůli pickupu a dodávkám. Proto se dá s jistotou říct, že obě značky budou usilovně pracovat na vývoji nových elektromobilů, a hlavně na vývoji autonomního řízení. Tím, že na tom budou pracovat společně, bude celý vývoj levnější a možná i jednodušší a rychlejší. Nicméně ani jedna značka se nebrání i jakékoliv další spolupráci, a tak je možná jen otázkou času, než se kromě pickupu dočkáme i dalších zbrusu nových modelů s geny Fordu i Volkswagenu.