Článek
Jihokorejský výrobce SsangYong je v našich myslích ukotven zejména prapodivnými - a možná bych se něměl bát použít ani označení ošklivými, automobily. Typ Musso vypadal jak vyřezaný motorovkou, Actyon přinesl zbytečný segment kupé-SUV dřív než BMW a Rodius je suverénně nejošklivějším autem na světě, vedle kterého vypadá i Pontiac Aztec jako MISS. Asi nejmenší estetický problém jsem měl s první „jeepovitou“ generací modelu Korrando.
Teď je tu ale nový model Rexton a konečně mohu říct: "ten není vůbec špatný". Oproti mdlé první generaci vypadá celkem pohledně a mohl by prodejní čísla automobilky trochu zvednout. Designově hodně vychází z konceptu LIV-2. Zlepšení se měla dočkat i kvalita použitých materiálů v interiéru a s prodlouženým rozvorem na 2865 mm nabídne cestujícím i více prostoru.
Auto bude dlouhé 4850 mm, široké 1920 mm a vysoké 1800 mm. Prý bude také lehčí, i když přesnou hodnotu výrobce neprozradil. Dotyková obrazovka infotainmentu bude mít úhlopříčku 9,2 palce a systém nabídne dnes již samozřejmé propojení se smartphony přes aplikace Apple CarPlay a Android Auto. Parkování by měla usnadnit sada několika kamer s 3D projekcí okolí.
O motorech podrobnosti zatím nevíme, ale benzínové jednotky doplní i ekologičtější vznětové motory, než jaké známe z dnešní nabídky značky. Standardem bude pohon zadních kol, v nabídce ale nebudou chybět čtyřkolky. První představení auta proběhne v Soulu již zítra, na tamní trh auto dorazí ještě v první polovině roku. V té druhé se pak Rexton objeví i na ostatních trzích po celém světě. Tak uvidíme, zda se jihokorejská automobilka vrátí i k nám.