Článek
Už je to nějakou dobu, co se Toyota správně rozhodla, že se vrátí ke kořenům. Podle našeho názoru to bylo v době, kdy začala vyvíjet lehké kupé GT86. Tehdy její prezident Toyoda řekl, že Toyota musí být opět značkou, která vyrábí dobrá sportovní auta. Pomalu se k tomu dopracovává. Kupé GT86 nás strašně baví. Teď čekáme na znovuzrození Supry, kterou Toyota bude vyrábět společně s BMW, a mezitím si střihla překvapení v podobě Yarisu GRMN. Ten měl za úkol marketingově podpořit opětovný vstup do WRC a zároveň ukázat potenciál sportovních verzí standardních modelů. No, pokud to měla být názorná ukázka, tak se povedla na výbornou a my se máme na co těšit. Klidně se podívejte na moje video z testování Yarisu GRMN.
Byl to takový návrat do devadesátých let. Hravý a strašně zábavný hatchback, který všechno nechával na řidiči. Tohle máme opravdu rádi. A teď už se začíná mluvit o dalším modelu, o kterém jsme věděli, že určitě přijde. Bude jím nový Auris, který byl ve standardním provedení představen na autosalónu v Ženevě. A i tady se máme na co těšit, protože základní varianta Aurisu by měla být velmi dobrá, design je hodně zajímavý a verze GRMN by měla atakovat 300 koní. Dokonce se spekuluje, jestli nebudou dvě sportovní verze.
Jedna jemnější GR (Gazoo Racing) možná s výkonem někde okolo 200 koní, třeba i jako hybridní varianta a potom ta nej GRMN (Gazoo Racing Meister of the Nürburgring), která dostane výkonnější pohonnou jednotku, která bude soupeřit s těmi nejlepšími, jako je například Honda Civic Type R, Renault Mégane nebo Peugeot 308 GTI. A kdy se ostrý Auris objeví? V Austrálii by to mělo být do tří let, což znamená, že v Evropě bychom mohli čekat pouze dva roky. Nového Aurise GRMN tedy přivítáme někdy v roce 2020! Už aby tu byl.