Článek
„Škoda má bohatý mezinárodní odkaz přesahující 125 let. Název Slavia reprezentuje počátky úspěšného příběhu, ve kterém se Škoda Auto stala jednou z nejúspěšnějších automobilek,“ nechal se slyšet Zac Hollis, vedoucí divize Škoda Auto India. „Tento tradiční název tak nyní opět představuje začátek nové éry značky Škoda, tentokrát na indickém trhu. Slavia bude ztělesněním perfektní kvality zpracování, spolehlivosti a zážitku z jízdy. Na indickém trhu chceme výrazně růst a Slavia sehraje ve splnění tohoto cíle klíčovou roli.“
Jak víme, prvním sériovým modelem navrženým specificky pro indický trh, je typ Kushaq, který se světu představil na jaře. V rámci projektu India 2.0 teď mladoboleslavská „Škodovka“ zodpovídá za veškeré aktivity koncernu Volkswagen na tamním trhu. Tento projekt je společným jmenovatelem pro čtyři nové vozy Škody a Volkswagenu, určené pro Indii – Kushaq a teď už i Slavia jsou postaveny na dobře známé platformě MQB, ta však byla upravena pro potřeby indického trhu. Výroba samotná potom bude až z 95 % lokalizovaná.
Jméno Slavia je velmi příhodné, neboť jeho kořeny sahají až k počátkům značky samotné – pánové Laurin a Klement totiž začínali jako opraváři jízdních kol. Nicméně posléze se rozhodli navrhnout své vlastní bicykly a pod značkou Slavia je prodávali do širokého okolí. Jméno nového indického sedanu tak bude jakousi poctou začátkům společnosti Škoda Auto.
Jízdní kola vyráběná v Mladé Boleslavi pod obchodním názvem Slavia byla na počátku 20. století zárukou spolehlivosti, cenové dostupnosti a vynalézavosti. Po více než 120 letech ztělesňuje tyto ideály nová Škoda Slavia a v Indii skvěle doplňuje modely Octavia a Superb, které si zde za posledních dvacet let získaly uznání.
Škoda má v Indii našlápnuto velmi dobře, a tak je rok 2021 pro automobilku obdobím expanze, pandemii navzdory. Koneckonců, od uvedení na tamní trh v červenci 2021 registruje Škoda Auto už více než 10 tisíc objednávek. Škoda Auto si od modelu Slavia slibuje další nárůst prodejů, není tedy překvapením, že Indie je pro automobilku Škoda z hlediska dlouhodobé strategie klíčovým trhem.
Klíčovými faktory pro indického zákazníka jsou náklady, dojezd a komfort, což jsou potřeby, které Škoda Auto umí velmi spolehlivě uspokojit. Ba co víc – mladoboleslavští investují ohromné prostředky do budování dealerské sítě. Věřte nebo ne, ale už teď tam má česká značka zastoupení ve 100 městech se 165 prodejními místy. A do konce roku 2025 se má počet poboček zvýšit dokonce na 225!