Článek
Pokud jde o nudná auta, Corolla sedan se posledních pár let mohla řadit k samé špičce seznamu. Bylo to přesně takové auto, které jste si mohli koupit a přivézt domů, jen abyste zjistili, že vám už jedna v garáži stojí. Totálně zapomenutelná, naprosto přehlédnutelná. To by nová generace velmi ráda změnila.
Upřímně si nedokážeme vybavit, jak vypadala minulá generace, ale tahle nová je určitě hezčí. Zároveň má však oproti hatchbacku a sedanu decentnější příď, takže pořád hrozí, že o ni na ulici zakopnete. Velkým skokem vpřed je však interiér (shodný se sourozenci), který sice neuchvacuje žádnými výstřelky, ale jeho promyšlený minimalismus působí moderně atraktivně. Řidič má přímo před očima 10palcový head-up displej, palubní přístroje se promítají na 7palcovém displeji, hned vedle je 8palcový displej infotainmentu, který sdružuje ovládání všech funkcí, kromě ovládání klimatizace umístěné příhodně pod ním. Jednoduché, elegantní, chytré.
Corolla sedan bude stejně jako jeho sourozenci postavená na TNGA GA-C platformě (stejně jako C-HR, Prius nebo Camry) – to znamená rozvor 2 700 mm shodný s kombíkem (o objemu kufru bohužel nepadlo ani slovo), zavěšení McPherson vpředu a multi-link vzadu, nižší těžiště a tužší karoserie. Nová Corolla by taky měla být tišší, kultivovanější a řidičsky uspokojivější, abyste za volantem neměli tendenci usnout nudou. Na sport to ale moc nevypadá, protože k dispozici bude jen 122koňový hybrid (víc zaujme kombinovanou spotřebou 4,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 98 g/km, a to již podle WLTP) a benzinová atmosféra 1,6 l s výkonem 132 koní nabízená s manuálem nebo CVT automatem.
Jednou z nejvyšších priorit Toyoty je vysoká aktivní i pasivní bezpečnost, proto je Corolla již v základu vybavená sadou asistentů Toyota Safety Sense, která zahrnuje nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu, čtení značek a automatické přepínání dálkových světel. Ve výbavě se dočkáme také LED světel, 18palcových kol, podpory Apple CarPlay, Wi-Fi konektivity nebo indukčního nabíjení telefonů.
Dvanáctá generace Corolly tak má slušně našlápnuto, aby k dosavadním 46 milionům vozů vyrobených od roku 1966 natočila nějaký ten milion navíc. Sedan se bude vyrábět v turecké továrně po boku C-HR a na evropský trh dorazí na začátku roku 2019, tak se na ni pak skočte podívat k dealerovi. Snad na ni tedy do té doby nezapomenete…