Článek
Možná si myslíte, že je svět malých městských aut nudný. Ovšem to byste se spletli. Jde o segment, ve kterém je hodně plno, a tak se automobilky snaží zákazníky všemožně zaujmout, aby se rozhodli právě pro jejich model. Moc dobře to ví právě Renault, který se svými zákazníky evidentně umí pracovat, protože malé Clio se na špičce prodejů drží už od roku 1990.
Již v pondělí 28. ledna se dočkáme jeho nové generace, v pořadí páté. Informace o ní jsou zatím dosti skoupé, ale přesto vám můžeme alespoň v kostce prozradit, na co se můžete těšit. V prvé řadě to budou nové motory, a to konkrétně 0,9 a 1,0 TCe. Podle dostupných informací, které se už koncem loňského roku objevily na internetu, bychom se měli dočkat také hybridní verze, to ale až kolem roku 2020. Naopak s elektrickou verzí se prý zatím nepočítá. Což však není nic divného, v segmentu malých aut jsou zatím elektromobily velkou výjimkou.
Krom toho Renault plánuje také vylepšit a zkvalitnit interiér auta. Jak přiznal sám šéfdesignér Renaultu, Laurens van Den Acker, interiér už modernizaci opravdu potřeboval. Nové Clio by tak mělo nabídnout lepší zpracování i materiály, ale hlavně velký dotykový displej umístěný nejspíš uprostřed palubní desky.
Ještě dodáme, že novinka přijede na platformě CMF-B a milovníky sportovní jízdy můžeme alespoň trochu potěšit internetovou šeptandou, že se chystá i verze RS. Ta by mohla být osazena benzinovým agregátem o objemu 1,6 litru, ale to opravdu předbíháme. Na podrobnosti, a hlavně potvrzení nebo vyvrácení těchto informací, si musíme počkat do pondělka.