Hlavní obsah

Nový rekord - Ferrari 250 GTO bylo vydraženo za 1,1 miliardy

Foto: RM Sotheby’s

Ferrari 250 GTO se stalo nejdražším autem prodaným v aukci

Před čtyřmi lety se mluvilo o tom, že 40 milionů dolarů je horní hranice, kterou budou lidé ochotni zaplatit za auto. Omyl. O víkendu bylo Ferarri 250 GTO vydraženo za 48,3 milionu dolarů, tedy za téměř 1,1 miliardy korun. To je sice nový aukční rekord, ale pořád to není nejdražší auto na světě...

Článek

Poprvé, podruhé, potřetí... Ferrari 250 GTO coby tradiční rekordman aukčních žebříčků prolomilo další hranici. Vyvolávací cena byla 33 milionů dolarů, po pár příhozech se již částka vyšplhala na 40 milionů a pak se přihazovalo po 250 tisících USD až na finálních 48,3 milionu, tedy necelých 1,1 miliardy korun. Kvalifikovaný odhad aukční síně RM Sotheby´s, která dražbu na přehlídce krásy v Pebble Beach vedla, byl přitom 45 milionů. Všechny podrobnosti o tomto autě už jsme na Garáži psali ZDE, tak jen připomínáme, že tento kus ze všech 36 vyrobených je zajímavý hlavně tím, že nikdy nebyl havarovaný, má původní motor, převodovku i karoserii a že původně šlo o testovací auto Ferrari, se kterým nakonec Phil Hill jel v roce 1962 závod Targa Florio.

Nás spíš zaujala míra zhodnocení auta a s jakou samozřejmostí byla částka 40 milionů dolarů prolomena. V květnu letošního roku bylo přitom jiné Ferrari 250 GTO prodáno za 70 milionů dolarů, tedy cca 1,5 miliardy korun, ale tento obchod byl soukromý. Podle Marcela Massiniho, hlavního historika Ferrari se jednalo o jedno ze tří nejlepších 250 GTO na světě a koupil jej jistý americký byznysmen. A Massini odhaduje, že během pěti let by pak cena auta mohla vystoupat na 100 milionů dolarů...

Auto prodané o víkendu v Pabble Beach koupil v roce 2000 Greg Whitten, předseda společnosti Numerix Software Ltd. a zaměstnanec Microsoftu. Odmítl sdělit, za jakou sumu auto tehdy pořídil, jen uvedl, že v té době byla tržní cena 250 GTO okolo 10 milionů dolarů. Což by znamenalo, že za 18 let vzrostla cena vozu téměř pětkrát. Podobný dramatický nárůst už se sice v klasických autech předpokládat nedá, ale pořád platí, že jde o jednu z nejlepších investic vůbec.

A co vy? Dává vám investice do aut smysl?

Související témata:
Načítám