Hlavní obsah

Nový rekord? Aspark Owl by měl zrychlit na stovku za 1,69 s!

Foto: Aspark

Kde jsou hranice možného? Kde končí fyzikální zákony? Co nás všechno ještě čeká? Japonský elektrický supersport Aspark Owl se po dlouhých letech příprav stává skutečností. A rovnou si dělá ambice stát se nejrychlejším autem světa! Technické parametry berou dech, nicméně raději bychom byli opatrní...

Článek

Bugati Chiron zrychlí na stovku za 2,5 vteřiny. Elektrická Tesla S P100D to dokáže za 2,28 s. U Formule 1 se pak bavíme o čase atakujícím rovné dvě vteřiny. A vy si právě teď čtěte o autě, které by mělo zrychlit na 100 km/h za těžko uvěřitelných 1,69 vteřin! A víte co? Než dočtete tento první odstavec, už pojede přes 300 km/h…

Foto: Aspark

Ještě nedávno existoval Owl jen na obrázku...

Japonský elektrický hypersport měl všechny ambice stát se jedním z těch projektů, o kterém se hodně mluví a pak se na něj zapomene. Nebyl by zdaleka první ani poslední, který zazářil jako kometa, aby pak zmizel a zanechal po sobě jen dluhy. Jenže tady se to, zdá se, podařilo a elektrický Aspark Owl se opravdu blíží do výroby, ve druhém čtvrtletí příštího roku by si ho měli převzít první zákazníci.

A že se mají na co těšit! Podle výrobce se bavíme o autě, které bude mít nejlepší zrychlení mezi osobními vozy. Na 300 km/h by se pak mělo rozjet za 10,6 s a jeho maximální rychlost má být 400 km/h! Ano, opravdu ho pohání elektřina… Stroj s lithiumiontovou baterií s kapacitou 64 kWh má čtyři elektromotory se společným výkonem 1895 koní a točivý moment má být kulatých 2000 Nm. Podle zveřejněných technických údajů má mít Owl dojezd až 450 km (NEDC) a Aspark tvrdí, že ještě před zahájením výroby by měl mít k dispozici články s ještě větší kapacitou.

Extravagantní karoserie je z karbonem vyztuženého plastu, střecha má ocelový rám a základem auta je karbonový monokok o váze pouhých 120 kilogramů. Výška vozu je pak 99 centimetrů…

Foto: Aspark

Dvojité zavěšení a karbon úplně všude

Owl bude mít na každé kolo jeden elektromotor, podvozek pak bude mít dvojité zavěšení a za velkými koly jsou keramické brzdy s desetipístkovými třmeny vpředu a 4pístkovými vzadu. Hydraulické tlumiče pracují ve třech režimech a světlá výška vozu se může pohybovat od 80 do 160 milimetrů.

Toto jsou veškeré technické informace, strohá zpráva pak zmiňuje jen to, že před řidičem budou čtyři displeje, z toho dva budou fungovat jako zpětná zrcátka.

Aspark vyrobí pouhých 50 aut a jejich cena bude 2,9 milionu Euro, tedy nějakých 75 milionů korun. Všechno, co jste se si do teď přečetli, vypadá samozřejmě lákavě, ale při sázení se s kamarády buďte raději zdrženliví, ještě pořád to auto nejezdí a číslovka zrychlení je nejspíš jen teoretický výpočet.

Načítám