Článek
Samotný Peugeot v současnosti vyrábí pouze dva kombíky – kromě nové 308 SW je tu ještě větší 508 SW ze střední třídy. Pro koho tedy bude 308 SW? Přirozeně pro ty, kterým padl do oka sebevědomý design nové 308, kterou jsme si představili nedávno, ale zároveň by si společně s elegancí rádi pořídili i notnou porci praktičnosti navíc, přičemž z nějakého důvodu nechtějí například crossover 3008.
Větší ve všech směrech
Je tedy pochopitelné, že řadu čtenářů bude zajímat, o kolik verze SW oproti 308 v hatchbacku narostla. Důležité je, že používá pořád tu stejnou platformu EMP2, jen ji v Sochaux vzali za oba konce a tahali a tahali, až nakonec prodloužili rozvor na 2 732 mm, což je nárůst o 57 milimetrů.
Je tedy logické, že se to příznivě podepsalo i na rozměrech karoserie – délka je teď 4 636 mm, což je nárůst o 269 milimetrů, ruku v ruce s tím jde také delší zadní převis, a to o 212 milimetrů.
V řeči nás normálních lidí to dělá skoro o třicet „čísel“ delší karoserii a rozvor skoro o šest „cenťáků“. Ale neutrpěl ten nový odvážný design, který v Sochaux dali do vínku nové 308? Funguje i ve verzi kombi překvapivě dobře, protože designérům se podařilo dobře sloučit agresivně tvarovanou příď a odvážné boky s nově prodlouženou zádí.
Když je řeč o zádi, té dominují stále dva tenké pásy LED diod, mezi kterými už se však nenachází tmavý lesklý element, který je u verze hatchback spojuje – namísto toho tu máme u spodní hrany zadního okna elegantní zadní spoiler usměrňující obtékající vzduch. Což patrně oceníte, až pofrčíte dálniční rychlostí (v Německu možná i o kapku vyšší) na dovolenou. Verze SW má díky více „proudnicové“ zádi i nižší aerodynamický odpor, konkrétně 0,277.
Zavazadelník
To, co nás všechny ale patrně zajímá nejvíc, je objem zavazadelníku. Prostě je to tak – u sporťáků se hraje na zrychlení a maximálku, u kombíků se hraje na litry. V klasickém pětisedadlovém uspořádání nabízí 308 SW celkem 608 litrů, po sklopení sedadel – sklopná způsobem 40/20/40 – tato hodnota naroste na skvělých 1 634 litrů. Rázem pak můžete přepravovat objekty dlouhé až 1,85 metru a to stále budete schopni zavřít kufr.
Interiér jde s dobou
Peugeot si nemůže dovolit zaostávat, a tak je pochopitelné, že i 308 SW má moderní přístrojovou desku zvanou iCockpit. Je tu desetipalcová 3D digitální „kaplička“ přístrojů a úhlopříčku deset palců má i centrální dotykový displej infotainmentu. Jelikož jde o moderní Peugeot, nesmí chybět ani typicky sportovní volant s malým průměrem, LED ambientní osvětlení a pochopitelně ani kvalitní audiosystém Focal Premium s 690W zesilovačem.
Pod kapotou
Stejně jako u 308 hatchback bude i u kombíku na výběr jak z benzinové, tak i naftová a hybridní verze pohonu. Nabídku otevírá benzinová 1,2 PureTech 130 a naftová 1,5 BlueHDi, obě motorizace pak mají výkon 130 koní a jejich výkon jde na přední kola skrze osmistupňovou převodovku EAT8.
Pak jsou tu na výběr dva plug-in hybridy, které nesou poměrně výmluvné názvy Hybrid 180 a Hybrid 225. V obou případech jde o 1,6l benzinovou jednotku PureTech kombinovanou s jedním elektromotorem o výkonu 110 koní. Když se jejich maximální výkony sejdou, putuje na kola buď 180, nebo rovnou 225 hybridních koní, opět krocených automatickou osmistupňovou převodovkou. Obě motorizace jsou schopné ujet až 60 km čistě na elektřinu.
Kdy dorazí k nám?
Prodloužená verze Peugeotu 308 s přídomkem SW se bude vyrábět v továrně ve francouzském Mulhouse, přičemž k nám do Česka by první exempláře měly dorazit ještě před koncem roku. Zatím nebyly zveřejněny ceny, počítejme ale s příplatkem pár desítek tisíc korun oproti krátké verzi, jak bývá zvykem. Ovšem i u krátké verze počítáme, že si zákazník bude muset sáhnout hlouběji do kapsy. Značka se snaží budovat premiový charakter a to nikdy není laciné. Peugeot odhaduje, že 70 procent zákazníků budou tvořit firmy a 30 procent potom fyzické osoby.