Článek
Opel usilovně inovuje celou svou modelovou řadu a v dnešních dnech uvádí na český trh faceliftované vlajkové SUV značky, jehož současná generace se prodává od roku 2017 a dosud si majitele našlo více než 300 000 vozů. Kompaktní SUV Grandland při modernizaci ztratilo písmenko X z názvu, ale naopak získalo novou tvář Opel Vizor, inspirovanou legendární Mantou, kterou přebírá od menších již faceliftovaných sourozenců Mokka a Crossland.
Vrcholné SUV značky s moderní tváří nyní vsází na výraznější design a s novou přední částí se konečně může pochlubit chytrými matrix světlomety IntelliLux LED Pixel z Insignie – každý ze světlometů se skládá z 84 diodových prvků a plynule přizpůsobuje světelný paprsek podle aktuální jízdní situace. Inovovaná přední část je největší designovou změnou, protože tou další okem viditelnou je jen velké jméno modelu na zádi.
Klíčovou novinkou pro Opel Grandland je vyjma omlazeného zevnějšku a inteligentních světlometů také systém nočního vidění, uvedený v modernizovaném Peugeotu 3008 se stejným technickým základem, a velkých změn se dočkal také interiér. Po vzoru nové Mokky je vybaven nově navrženou architekturou „Pure Panel“ s opticky propojenými obrazovkami virtuálního kokpitu a multimediálního systému.
I když Opel pracuje na vizuálním i digitálním detoxu svých interiérů a jako člen koncernu Stellantis si vypůjčil část ovládacích prvků od francouzských kolegů, ve srovnání s nejnovějšími Peugeoty a Citroëny si modernizovaný Grandland ponechává intuitivnější ovládání výbavy pomocí tlačítek – například klimatizace se stále nastavuje ovládacím panelem na palubní desce, ne v menu infotainmentu.
Základní motorizací faceliftovaného Opelu Grandland je benzinový tříválec 1.2 Turbo s výkonem 130 koní (96 kW), točivým momentem 230 Nm a šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Jediný čtyřválcový turbodiesel 1.5 CDTI o 130 koních (96 kW) a 300 Nm pak můžete mít výhradně s osmistupňovým automatem.
Zelenější alternativou čistě benzinového a naftového motoru jsou plug-in hybridní pohony Hybrid a Hybrid4, s nimiž modernizovaný Grandland nabízí nejvyšší dostupné výkony. Obě hybridní varianty spojují s benzinový motor 1.6 Direct Injection Turbo s elektrifikovaným systémem pohonu, ale liší se počtem zapojených elektromotorů a poháněných kol.
Obyčejnější Grandland Hybrid spojuje spalovací motor o 180 koních (133 kW) s jediným elektromotorem o 110 koních (81,2 kW) na přední nápravě, má systémových 224 koní (165 kW) a 360 Nm a čistě na elektřinu ujede 64 kilometrů dle WLTP. Celkově nejsilnější motorizací je Hybrid4 s motorem o 200 koních (147 kW), která k přednímu elektromotoru standardního Hybridu přidává i zadní elektromotor o 113 koních (83 kW), takže má poháněna všechna kola. Díky tomu dosahuje systémového výkonu 300 koní (221 kW) a točivého momentu 520 Nm a elektrický dojezd 65 km dle WLTP.
Nový Opel Grandland se na českém trhu prodává s akční slevou 60 až 100 tisíc korun podle stupně výbavy. S takovým zvýhodněním základní cena za vůz s motorizací 1.2 Turbo a manuálem startuje od 569 990 Kč (příplatek za osmistupňový automat je 50 000 korun). Nejlevnější verze s turbodieselem 1.5 CDTi stojí od 659 990 korun. Elektrifikovaný Grandland Hybrid pak stojí od 959 990 korun a za vrcholný Hybrid4 zaplatíte nejméně 1 119 990 korun.