Hlavní obsah

Nový Opel Grandland přijíždí na český trh. Kolik stojí?

Foto: Opel

Německý Opel pokračuje v modernizaci své modelové řady a uvádí na český trh faceliftované vlajkové SUV Grandland se zkráceným jménem, novou šmrncovní tváří, inteligentními matrix LED světlomety, přepracovaným interiérem a motorizacemi pro všechny. Co se změnilo, co jej bude pohánět a kolik bude stát? To všechno pro vás máme na jednom místě.

Článek

Opel usilovně inovuje celou svou modelovou řadu a v dnešních dnech uvádí na český trh faceliftované vlajkové SUV značky, jehož současná generace se prodává od roku 2017 a dosud si majitele našlo více než 300 000 vozů. Kompaktní SUV Grandland při modernizaci ztratilo písmenko X z názvu, ale naopak získalo novou tvář Opel Vizor, inspirovanou legendární Mantou, kterou přebírá od menších již faceliftovaných sourozenců Mokka a Crossland.

Vrcholné SUV značky s moderní tváří nyní vsází na výraznější design a s novou přední částí se konečně může pochlubit chytrými matrix světlomety IntelliLux LED Pixel z Insignie – každý ze světlometů se skládá z 84 diodových prvků a plynule přizpůsobuje světelný paprsek podle aktuální jízdní situace. Inovovaná přední část je největší designovou změnou, protože tou další okem viditelnou je jen velké jméno modelu na zádi.

Foto: Opel

Nová maska Opelu s názvem Vizor odkazuje legendární kupé Opel Manta A

Klíčovou novinkou pro Opel Grandland je vyjma omlazeného zevnějšku a inteligentních světlometů také systém nočního vidění, uvedený v modernizovaném Peugeotu 3008 se stejným technickým základem, a velkých změn se dočkal také interiér. Po vzoru nové Mokky je vybaven nově navrženou architekturou „Pure Panel“ s opticky propojenými obrazovkami virtuálního kokpitu a multimediálního systému.

I když Opel pracuje na vizuálním i digitálním detoxu svých interiérů a jako člen koncernu Stellantis si vypůjčil část ovládacích prvků od francouzských kolegů, ve srovnání s nejnovějšími Peugeoty a Citroëny si modernizovaný Grandland ponechává intuitivnější ovládání výbavy pomocí tlačítek – například klimatizace se stále nastavuje ovládacím panelem na palubní desce, ne v menu infotainmentu.

Foto: Opel

Každý z předních světlometů IntelliLux LED Pixel se skládá z 84 diodových prvků

Základní motorizací faceliftovaného Opelu Grandland je benzinový tříválec 1.2 Turbo s výkonem 130 koní (96 kW), točivým momentem 230 Nm a šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Jediný čtyřválcový turbodiesel 1.5 CDTI o 130 koních (96 kW) a 300 Nm pak můžete mít výhradně s osmistupňovým automatem.

Zelenější alternativou čistě benzinového a naftového motoru jsou plug-in hybridní pohony Hybrid a Hybrid4, s nimiž modernizovaný Grandland nabízí nejvyšší dostupné výkony. Obě hybridní varianty spojují s benzinový motor 1.6 Direct Injection Turbo s elektrifikovaným systémem pohonu, ale liší se počtem zapojených elektromotorů a poháněných kol.

Foto: Opel

Modernizovaný interiér Grandlandu má novou architekturu „Pure Panel“

Obyčejnější Grandland Hybrid spojuje spalovací motor o 180 koních (133 kW) s jediným elektromotorem o 110 koních (81,2 kW) na přední nápravě, má systémových 224 koní (165 kW) a 360 Nm a čistě na elektřinu ujede 64 kilometrů dle WLTP. Celkově nejsilnější motorizací je Hybrid4 s motorem o 200 koních (147 kW), která k přednímu elektromotoru standardního Hybridu přidává i zadní elektromotor o 113 koních (83 kW), takže má poháněna všechna kola. Díky tomu dosahuje systémového výkonu 300 koní (221 kW) a točivého momentu 520 Nm a elektrický dojezd 65 km dle WLTP.

Nový Opel Grandland se na českém trhu prodává s akční slevou 60 až 100 tisíc korun podle stupně výbavy. S takovým zvýhodněním základní cena za vůz s motorizací 1.2 Turbo a manuálem startuje od 569 990 Kč (příplatek za osmistupňový automat je 50 000 korun). Nejlevnější verze s turbodieselem 1.5 CDTi stojí od 659 990 korun. Elektrifikovaný Grandland Hybrid pak stojí od 959 990 korun a za vrcholný Hybrid4 zaplatíte nejméně 1 119 990 korun.

Načítám