Článek
Ani s dlouhou historií však nebude mít nový Opel Astra na růžích ustláno, protože musí pokračovat v konkurenčním boji s největšími giganty v segmentu – Volkswagenem Golf, Fordem Focus, Renaultem Megane, Škodou Octavia a také technicky příbuzným novým Peugeotem 308. Novinka totiž s francouzským sourozencem sdílí platformu, protože obě značky jsou součástí koncernu Stellantis, čtvrtého největšího výrobce automobilů na světě.
Základem nové generace je tedy francouzská koncernová platforma, ale návrháři a inženýři německé automobilky vyvinuli maximální úsilí, aby svůj nejnovější model co nejvíce odlišili od jeho sourozence. Francouzská verze má agresivnější futuristický design, typický pro nejnovější Peugeoty, zatímco Opel se vydává svou tradiční cestou minimalističtějších linií a praktičtějšího zpracování. Stylingem vůz navazuje na modely Mokka, Crossland a Grandland a exteriérovému designu dominuje neobvyklá široká maska chladiče, nazývaná Vizor a inspirovaná motocyklovým hledím.
Z hlediska vnějších rozměrů je nová Astra přibližně stejně dlouhá jako ta předchozí, je ovšem o trochu širší, a tak při zachování kompaktních vnějších rozměrů nabízí více prostoru uvnitř. Vůz byl natažen o 4 mm na 4 374 mm, a přestože se celková délka skoro nezměnila, rozvor náprav byl zkrácením předního převisu prodloužen o 13 mm na 2 675 mm. Změnila se i šířka karoserie, která povyrostla o 51 mm na 1 860 mm. Objem zavazadlového prostoru pak vzrostl o 52 litrů na 422 litrů.
Jednou z nejvýraznějších mezigeneračních změn je nová architektura interiéru Pure Panel, poprvé představená v nejnovějším Opelu Mokka. Nepřehlédnutelným prvkem je dvojice desetipalcových displejů virtuálního kokpitu a dotykového multimediálního systému, které jsou součástí designově uhlazené palubní desky. Opel s novou Astrou pokračuje ve vizuálním detoxu a zmenšil počet klasických mechanických tlačítek.
Jak byste u zcela nového vozu nepochybně očekávali, nový hatchback Opelu pro silně konkurenční segment C oplývá solidní výbavou s nejmodernějšími technologiemi. Z vlajkové lodi Insignia si Astra vypůjčila technologii světlometů Matrix LED s 84 světelnými diodami v každém světle a k dispozici je také tempomat s funkcí Stop & Go, stejně jako head-up displej nebo 360stupňová kamera pro snazší parkování.
Opel zatím nezveřejnil detailní představení pohonných jednotek, ale můžeme očekávat, že budou vycházet z motorizací nového Peugeotu 308. Německá automobilka potvrzuje, že nová Astra bude k dispozici se zážehovými i vznětovými motory a v závislosti na hnacím ústrojí budou nabízeny šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické převodovky. Úplně poprvé se pak bude Astra prodávat s elektrifikací a její plug-in hybridní pohon bude k dispozici ve dvou konfiguracích.
Nový Opel Astra vstoupí do prodeje letos na podzim a první dodávky zákazníkům se mají uskutečnit začátkem příštího roku. Opel již také potvrzuje, že v následujících měsících představí i praktičtější variantu kombi. Na evropském trhu je nová Astra poslední generací se spalovacími motory, jelikož automobilka slíbila, že od roku 2028 bude na starém kontinentu prodávat pouze elektromobily.