Článek
Co nás napadne jako první při pohledu na druhý Juke? Už není tak divný jako dosud. Uspořádání přední masky tam sice ještě pořád je, ale razantně se „obměkčilo“ a zmodernělo. Pryč jsou „žabí oči“ vrchních světel na kapotě a nový Juke je víc podobný svým SUV bratrům. Krom toho je osvětlení plně LED (a to i vzadu už ve standardu) a příď se chlubí velkým stříbrným „V“ v masce chladiče, což je opět prvek, který nalezneme napříč modely Nissanu.
Důležitější než změny na přídi a na zádi je ale změna celkové boční siluety. Zatímco první Juke měl „vytrčenou“ příď a opticky kompaktní kabinu s rychle padající zádí, ten nový už vypadá vcelku normálně a má poměrně běžné proporce. Za tím stojí mimo jiné i přechod na platformu CMF-B, kterou Juke sdílí v rámci koncernu s modely Renault Captur a Clio. Také díky ní je o 23 kg lehčí.
Na druhou stranu ale Juke povyrostl. Je 4 210 mm dlouhý (+ 85 mm), 1 800 mm široký (+ 35 mm) a 1 595 mm vysoký (+ 25 mm). Vnější rozměry jsou však jen malým předobrazem poměrně masivního růstu uvnitř. Juke nikdy nebyl příliš štědrý k pasažérům na zadních sedadlech, ale s 58 mm místa pro kolena navíc už by to mělo být o dost lepší. O celých 20 % nabobtnal také kufr, nově se 422 litry objemu na zavazadla.
Dospělejší rozměry si zaslouží dospělejší zpracování a technologie, takže to vypadá, že nový Juke bude uvnitř o poznání kvalitnější. Nissan mluví o měkčených a lépe slícovaných plastech a celkově o hodnotnějším dojmu z celého auta. Po technologické stránce pak přibyly nejrůznější jízdní asistenty včetně systému ProPilot, ale třeba i nový dotykový displej s konektivitou pro mobilní telefony a dalšími vychytávkami.
Už ve standardu jsou sportovně střižená sedadla s bočním vedením, která lze za příplatek vybavit potahy z Alcantary nebo kůže. A protože se pořád bavíme o Jukovi, k mání jsou nejrůznější barvičky, do nichž je vedle sedadel a výplní dveří oděna i palubní deska. Nejinak je tomu venku, kde lze vybírat z 11 laků a karoserii doplňovat barevnými prvky.
Na straně motorů není moc co řešit. Tisková zpráva mluví jen o jediném agregátu, a sice o litrovém přeplňovaném tříválci, jehož výkon dosahuje solidních 117 koní. Ten je spojen výhradně s pohonem předních kol, takže na zákazníkovi zůstává pouze to, zda chce šestistupňový manuál, nebo sedmistupňový automat s jízdními režimy a řazením pádly pod volantem.
Stejně jako první generace bude ta nová vyráběna výhradně ve Velké Británii v továrně Sunderland. První vozy obdrží zákazníci v listopadu, ale ceník zatím není k dispozici.