Článek
Žádné velké překvapení se nekoná, po stránce designu očekávejte spíš evoluci, a tak je nové GLS po stránce vzhledu spíš takové napumpované GLE, na čemž ovšem není nic špatného. Designově čistá karoserie plná důvěrně známých tvarů dobře maskuje obří rozměry „gé-el-esa“, díky čemuž má poměrně decentnější vzhled v porovnání s X7.
Od kompaktnějšího sourozence GLE ho kromě větších rozměrů odlišuje i větší množství chromovaných prvků na karoserii. Zadní partie se potom přímo inspirují modelem GLE, což model GLS opticky odlehčuje, včetně zadních svítilen s technologií LED.
Uvnitř ve Stuttgartu také vsadili na osvědčený design z GLE, což lze brát jen pozitivně, vzhledem k tomu, že interiér předešlého GLS už měl své roky. Interiér působí solidně a vyváženě, nový design potom doplňuje dvojitý displej a ty nejkvalitnější materiály.
Interiér teď také nabídne více prostoru, především na druhé řadě sedadel. Částečně za to GLS vděčí prodlouženému rozvoru o 60 mm na celkových 3 137 mm, což mimochodem více než v případě mnichovského konkurenta s hodnotou 3 104 mm.
Pochopitelně bude k mání celá řada motorizací, kde můžeme počítat s řadovými šestiválci jako v případě GLE, a k mání bude také hybrid. 4,0l V8 twin-turbo potom bude výsadou verze AMG. Všechny verze se budou dodávat výhradně s devítistupňovou automatickou převodovkou.
A my vám už teď můžeme prozradit, že Mercedes pracuje i na superluxusní verzi Maybach, která by se po stránce vzhledu měla lišit hlavně jinými nárazníky, přední maskou a speciálními koly. Nová třída GLS měla premiéru na newyorském autosalonu.