Hlavní obsah

Nový Mercedes-AMG GT 63 E Performance – Bestie do zásuvky

Foto: Mercedes-Benz

Dlouho očekávané elektrifikované čtyřdveřové kupé Mercedes-AMG GT 63 E Performance se konečně představuje a je nejsilnějším autem od AMG všech dob. První hybridní bestii od Mercedesu-AMG pohání benzinový osmiválec s plug-in hybridním pohonem a systémovým výkonem 831 koní!

Článek

Mercedes-AMG přechází do nové éry elektrifikovaných modelů, a zatímco připravuje odhalení plně elektrického Mercedesu-AMG EQS na mezinárodním autosalonu v Mnichově již za pár dnů, představuje také částečně elektrifikovaný a dlouho očekávaný Mercedes-AMG GT 63 E Performance, v současnosti nejvýkonnější Mercedes divize AMG všech dob.

Jedinou viditelnou odlišností nejnovější verze GT 63 E Performance od předchozího nejsilnějšího čtyřdveřového Mercedesu-AMG GT 63 S 4Matic+ a také všech slabších motorizací je vyjma drobných úprav exteriéru i interiéru zásuvka externího dobíjení akumulátoru plug-in hybridního pohonu, která odhaluje skutečnost, že tuhle nadupanou bestii bude možné dobíjet ze zásuvky.

Foto: Mercedes-Benz

Pro odlišení divize Mercedes-AMG připravila nová 20- a 21palcová kola ve dvou barevných variantách

Právě plug-in hybridní hnací ústrojí je nejvýraznější novinkou verze E Performance a kombinuje dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový V8 s akumulátorem o kapacitě 6,1 kWh a elektromotorem na zadní nápravě. Systémový výkon elektrifikovaného čtyřdveřového kupé je 831 koní (620 kW) a nejvyšší točivý moment je až extrémních 1 400 newtonmetrů. Mercedes-AMG GT 63 E Performance se tak stává nejvýkonnějším autem v historii AMG.

Tým inženýrů z Affalterbachu se při vývoji E Performance spojil s britským oddělením Mercedesu-AMG pracujícím na motorech pro Formuli 1 a společně vyvinuly lehký akumulátor s hmotností 89 kilogramů, díky němuž elektromotor na zadní nápravě produkuje 204 koní (152 kW). Hlavním účelem elektrifikovaného pohonu však je maximální hnací síla, a tak GT 63 E Performance ujede čistě na elektřinu jen 12 kilometrů s nejvyšší rychlostí 130 km/h.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT 63 E Performance lze dobíjet z externího zdroje, ale čistě na elektrický pohon ujede jen 12 kilometrů

Se zápřahem všech koní pak zvládne akceleraci 0–100 km/h za 2,9 sekundy a je rychlejší než výrazně sportovnější Mercedes-AMG GT Black Series s časem 3,1 sekundy. Dvoustovkou jede za méně než 10 sekund, umí jezdit maximální rychlostí 315 km/h a nechává za sebou i v současnosti již druhý nejsilnější Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+. Ten s 639 koni a 900 Nm zrychluje na stovku za 3,2 sekundy, avšak jezdí až 320 km/h.

Pro jednodušší zvládnutí obrovského výkonu je k dispozici sedm jízdních režimů AMG Dynamic Select – Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race, Slippery a Individual. Většina z nich mluví sama za sebe a režim Slippery snižuje výkon a poskytuje plochou křivku točivého momentu, aby byl nejsilnější Mercedes-AMG snáze ovladatelný na kluzkém povrchu. Hybridnímu pohonu nechybí ani rekuperace při brzdění a je k dispozici ve čtyřech stupních.

Foto: Mercedes-Benz

Infotainment a virtuální kokpit byl upraven pro potřeby hybridního pohonu a nechybí zobrazení toku točivého momentu

Všechny Mercedesy-AMG GT 63 E Performance budou standardně vybaveny adaptivním vzduchovým podvozkem AMG Ride Control+ s elektronickým nastavením tuhosti a zkrocení „bestie do zásuvky“ mají na starost masivní karbon-keramické brzdy – vpředu s 420 mm kotouči a šestipístovými třmeny, vzadu s 380 mm kotouči a jednopístovými třmeny.

Jedinou zatím nezveřejněnou informací o novém Mercedesu-AMG GT 63 E Performance je cena. Zatím nejsilnější GT 63 S 4Matic+ stojí v současnosti 3 685 000 Kč bez daně a očekává se, že se nový GT 63 E Performance bude prodávat za cenu od zhruba 4 300 000 korun bez daně. Výstavní premiéra se uskuteční příští týden na autosalonu IAA Mnichov 2021, kde se má ukázat po boku elektromobilu Mercedes-AMG EQS. Na evropský trh vstoupí ještě před koncem letošního roku.

Načítám