Článek
McLaren 570 GT je v současné době tím nejvíce cestovním autem britské značky. Vychází ze supersportu 570 S, ale má pohodlněji naladěný podvozek, měkčí sedadla a trochu víc prostoru pro zavazadla. S 570 koni je taky pořádně rychlý – stovku umí zdolat za 3,2 sekundy a zrychluje až do maximální rychlosti 328 km/h! Komu by tohle nestačilo?!
Zjevně se pár takových zákazníků našlo, protože McLaren finišuje vývoj nového superrychlého cesťáku. Ten se do segmentu, který ovládají velká, těžká auta s motorem vpředu (BMW řady 8, Mercedes S-Coupe, Aston Martin DB11, Bentley Continental nebo Ferrari 812 Superfast), vtrhne s lehčím vozem (tomu odpovídá i ladný design) s motorem uprostřed, takže by měl být neobyčejně agilní. Proto o něm McLaren říká, že bude přepisovat zažitá pravidla.
Základem konstrukce bude karbonový monokok a za ním umístěný twin-turbo V8 – tedy stejná koncepce, jako u všech ostatních McLarenů. Automobilka však dosud neodtajnila, zda ho bude pohánět osmiválec 3,8 l z 570 S/GT, nebo modernější 4,0 l modelu 720 S (tipujeme spíš tuto druhou alternativu). Zatím víme jen to, že nový cestovní model bude mít větší výkon než 570 GT – nemá ho totiž nahradit (právě obchodní úspěch 570 GT, který přivedl řadu nových zákazníků, motivoval značku k výrobě dalšího cestovně laděného modelu), ale rozšířit nabídku směrem nahoru. Na vrcholu cestovní nabídky pak bude hyper-GT Speedtail.
Jisté je, že nový Grand Tourer nabídne prostornější a luxusněji vybavenou kabinu, aby majitel mohl cestovat nejen rychle, ale i v naprostém pohodlí. Proto nejspíš dostane sofistikovanější adaptivní odpružení ze supersportu 720 S, které dokáže být neobyčejně komfortní na hrbolech a stabilní v zatáčkách. Nový cestovní McLaren by tak mohl být opravdovou štikou v rybníku plném líných kaprů. Uvidíme už za měsíc při oficiálním představení…